شناسهٔ خبر: 12546 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مرتضی دهقان خبر داد:

انجام تمهیدات لازم برای انتقال پیکر جانباختگان منا / منتظر تحویل اجساد‌ هستیم / بازگشت حجاج با‌ انجام ۱۱ پرواز در روز

مرتضی دهقان مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، با اشاره به این که به طور میانگین روزانه ۱۱ پرواز از عربستان به ایران انجام می‌شود گفت: برای انتقال پیکر جانباختگان فاجعه منا، چندین فروند هواپیمای کارگو آماده‌ کرده‌ایم همچنین با انجام تمهیداتی امکان انتقال اجساد از طریق قسمت بار هواپیمای مسافری هم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مرتضی دهقان درباره اعزام هواپیما برای انتقال پیکر حجاج جانباخته فاجعه منا به فارس گفت: به تعداد کافی هواپیمای کارگو (باری) و مسافری برای انتقال پیکر‌ جانباختگان وجود دارد.

وی ادامه داد: هواپیماهای ما با امکانات لازم آماده است و فقط منتظر تحویل اجساد از سوی کشور عربستان و صدور مجوز پروازی هستیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه‌ امسال ۶۴ هزار و ۱۰۰ حاجی در قالب ۲۲۳ پرواز به خانه خدا اعزام شدند، اظهار داشت: عملیات پروازی برگشت حجاج نیز از ۶ مهرماه آغاز شد‌ و تا ۲۵ مهرماه ادامه دارد‌ که شامل ۲۱۸ پرواز خواهد بود.

دهقان اضافه کرد: عملیات بازگشت زائران‌ توسط سه شرکت هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر و سعودی به فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و همدان‌ خواهد بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: به طور میانگین روزانه ۱۱ پرواز از عربستان به ایران انجام می‌شود و حجاج به کشور بر می‌گردند.

وی بیان کرد: امسال حجاج ‌استان‌های ‌تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی و شهرستان کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام ‌شدند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با جابه‌جایی ۲۵ درصد زائران، ماهان با جابه‌جایی ۲۵ درصد حجاج و ایرلاین سعودی با جابه‌جایی ۵۰ درصد زائران، وظیفه عملیات پروازی حجاج را به خانه خدا بر عهده دارند.

نظر شما