شناسهٔ خبر: 125462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

کسب رتبه نخست کشوری کردستان در حوزه احداث راه روستایی

تصویر آسفالت راه روستایی بی منجگان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: استان کردستان در بحث راه روستایی امسال با تحویل ۱۸۱ کیلومتر راه آسفالته به بهره‌برداران بخش روستایی رتبه اول کشوری را کسب نموده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی با بیان اینکه برنامه آسفالت راه‌های موصلاتی یک هزار و ۶۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در استان کردستان بیش از شش هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان در سال جاری به ۳ هزار و ۳۲۴ کیلومتر راه آسفالته رسیده است.

وی به شاخص بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۶۴/۴ درصد شاخص بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از بحث آسفالت بوده است که امسال از محل سفر ریاست جمهور و اعتبارات استانی این شاخص به ۶۷/۲ درصد ارتقا یافت اما هنوز با میانگین کشوری که ۸۲ درصد است، فاصله معناداری داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان تصریح کرد: طی سفر ریاست جمهور به کردستان در برنامه‌ای سه ساله یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌های روستایی تخصیص یافته که ۳۷۵ کیلومتر راه برای این سه سال پیشبینی شده است.

حسنی با بیان اینکه استان کردستان در بحث راه روستایی امسال با تحویل ۱۸۱ کیلومتر راه آسفالته به بهره‌برداران بخش روستایی رتبه اول کشوری را کسب کرد، اظهار داشت: هفت هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان از راه آسفالته بهرمند شدند و راه آسفالته ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده در برنامه‌های آینده اداره کل اجرای خواهد.