شناسهٔ خبر: 125508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک گلستان:

ارتقای فرهنگ ترافیکی دانش آموزان ۶۰ مدرسه حاشیه راه در حال انجام است

راهداری گلستان رئیس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در سالجاری با شناسایی ۶۰ مدرسه حاشیه راههای استان ؛ طرح آموزش ارتقای فرهنگ ترافیکی دانش آموزان این مدارس از ابتدای سال اجرا و تاکنون ۴۰ مدرسه از آموزش های این طرح بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سلمان گل گفت: مابقی مدارس نیز تا انتهای سال از آموزش های این طرح بهره مند می شوند.

به گفته وی، طی قرارداد منعقد شده با متولیان آموزشی صلاحیت دار استان، دانش آموزان در این طرح نکات ایمنی عبور و مرور را در قالب نمایش عروسکی و آموزش عملی فرا می گیرند و نکات ترافیکی برای معلمان، گذربان های مدرسه و کادر مدرسه نیز آموزش داده و در پایان هم مسابقه و اهدای جوایز برگزار می شود.

گل ادامه داد: مدرسه مهرعظام، مدرسه شهید میرویی و دبستان شهید سعدی روستای ترنجلی در محور مینودشت – گالیکش، دبستان دخترانه شیفت عصر روستای گرجی محله و دبستان امام رضا روستای محمد آباد درمحور گرگان –کردکوی و دبستان لقمان حکیم روستای سنگدوین در محور علی آباد – مزرعه از جمله مدارس آموزش دیده این طرح هستند.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح نیز حدود ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده، گفت: تلاش کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، نظارت براجرای بهینه این طرح در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش آموزان و عابرین پیاده است.