شناسهٔ خبر: 125521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد؛

برگزاری دوره امن سازی اضطراری مراکز راهبردی امنیت در سمنان

photo_2023-01-26_11-43-38.jpg دوره دوم آموزش حضوری کلان امنیت سایبری در بازه زمانی دو روزه به صورت منطقه ای در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) رضا رازقی معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی کلان امنیت سایبری اظهار داشت: همزمان با گسترش روز افزون فناوری‌های نوین در زیرساخت‌های حیاتی و منابع کلیدی کشور، مباحث مربوط به امنیت آن نیز در عین وجود کارایی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که هرگونه آسیب جدی به این زیرساخت‌های حساس می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را برای سازمان‌ و همچنین شمار زیادی از شهروندان دربرداشته باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبرداد: این دوره آموزشی که در بازه زمانی دو روزه و به صورت منطقه‌ای برگزار شده وکارشناسان حوزه آی‌تی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان و سمنان در آن حضور داشتند.

وی توضیح داد: در این دوره آموزشی، مخاطبان ضمن آشنایی کامل با زیرساخت‌های حیاتی و تجهیزات امنیتی مورد استفاده در آنها با راهکارهای امن سازی و تأمین امنیت در زیرساخت‌های حیاتی، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و بهترین تجربه‌های جهانی آشنا شده و می‌توانند طرح‌های جامع امنیتی را که دربرگیرنده نیازهای اصلی زیرساخت‌های حیاتی در کشورمان است، در مراکز کلیدی زیر نظر خود، اجرا و پیاده سازی کنند.

رازقی در بیان اهداف دوره گفت: آشنایی با مفاهیم اولیه امنیت و کاربرد آن در سامانه ها، آشنایی با مفاهیم و تجهیزات زیرساخت امنیت، نحوه طراحی امن شبکه، مهندسی امنیت و شناسایی و پاسخ به حملات سایبری از مهمترین اهدافی است که در این دوره پیگیری شد و از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین مباحث در حوزه‌ کلان داده روش‌های داده‌کاوی برای پالایش داده و دست‌یابی به ارزش افزوده در حوزه داده‌های عظیم است، در دوره آموزشی حاضر سعی شد تا فناوری‌های مورد نیاز شناسایی شده و ضمن تحلیل و اولویت‌بندی آن به تدوین استراتژی فناوری کلان داده در تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای پیش‌بینی وقوع بحران پرداخته شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان ساخت: پس از پایان دوره، افراد شرکت کننده گواهینامه مربوطه را نیز دریافت می کنند. البته دریافت این گواهی منوط بر اخذ نمره مناسب در آزمون کتبی پایان دوره است.