شناسهٔ خبر: 12553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین مطرح کرد:

رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی با هدف حفظ جان و مال مردم

مسکن مهر یزد مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: نظارت بر ساخت و سازها و رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری با هدف حفظ جان و مال مردم ، از مهم‌ترین وظایف نظارت عالیه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، پور کریم در جلسه نظارت عالیه که با حضور اسماعیل حافظی مدیر توسعه و منابع، روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها، حامد عبدالرزاقی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و کارشناسان این حوزه در محل اداره کل برگزار گردید، گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، انجام نظارت عالیه بر ساخت و سازها در سطح استان بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت شامل دو بخش اصلی است افزود: بخش اول انجام نظارت بر ساخت و سازها برای رعایت مقررات ملی ساختمان در ساختمان های  بتنی و فولادی است و قسمت دوم آن نظارت بر رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری است.

پور کریم با تاکید بر افزایش کیفیت در ساخت و ساز ادامه داد: ساخت و سازها باید به گونه ای انجام شود که با توجه به ضوابط و آیین نامه های ساختمان موجود، جان و مال مردم در مواقع بحرانی مانند زلزله حفظ شود.

مدیر مسکن و ساختمان گفت: اضافه سطح اشتغال، تغییر کاربری و اضافه سطح طبقات از شایع ترین تخلفاتی است که اتفاق می‌افتد.

پور کریم با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی البرز عملکرد خوبی  در حوزه نظارت عالیه داشته عنوان کرد: با توجه به استخدام های اخیر این اداره کل می توان با استفاده از نیروهای متخصص ساختمان و تعریف دوره های آموزشی برای آنها، بحث نظارت عالیه را به طور موثر تر و کارآمد تر در شهرستان ها پیش برد./

نظر شما