شناسهٔ خبر: 125556 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر عملکرد سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی درچهل و چهارمین سال انقلاب اسلامی؛

۲۵۰ بیمارستان با بیش از ۲۴ هزار تخت در سراسر کشور توسط سازمان مجری احداث شد

کتابخانه ملی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با احداث ۲۵۰ تخت بیمارستانی، ۱۷۰ ساختمان اداری و خدماتی، ۱۱ ساختمان ویژه، نقشی مهم در تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی در احداث ساختمان‌های عمومی و افزایش سرانه در شهرها ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی بزرگ‌ترین سازمان تخصصی در حوزه ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمانی کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در ساخت ساختمان‌های عمومی در حوزه‌های درمانی، آموزشی، خدماتی تاکنون ساختمان‌ها و خدمات فراوانی را در عرصه‌های مختلف به هموطنان عرضه کرده است. سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیاست عمومی و دولتی در مجموع ۴۹۶ پروژه عمرانی و طرح پژوهشی را به انجام رسانده است که ۴۴۷ پروژه عمرانی و ۴۹ پروژه طرح پژوهشی است.

سازمان با دارا بودن تجربه‌های فراوان فنی و مهندسی و در اختیار داشتن نیروهای متخصص صدها پروژه‌ عمرانی شاخص را انجام داده است که در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به مروری بر بخشی از فعالیت‌های سازمان در طی سال های گذشته تاکنون می‌پردازیم.

احداث ۱۱ ساختمان ویژه توسط سازمان مجری در کشور

احداث ۱۱ ساختمان ویژه از جمله ساختمان نگارستان، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، ساختمان حافظیه، ساختمان مجلس شورای اسلامی، کتابخانه ملی، مجموعه فرهنگستان‌های علوم جمهوری اسلامی ایران، توسعه ضلع جنوبی حرم حضرت معصومه (س) با بیش از ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا بخشی از ساختمان‌های عمومی است که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شده است.

۲۵۰ بیمارستان با بیش از ۲۴ هزار تخت در سراسر کشور توسط سازمان مجری احداث شد
سالن اجلاس سران 

ساخت ۲۵۰ بیمارستان با بیش از ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور

مشارکت در ساخت بیش از ۲۵۰ پروژه بیمارستانی با بیش از ۲۴ هزار و ۳۲۲ تخت و ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۴۰۰ متر زیربنا از دیگر فعالیت‌های سازمان مجری است. یادآوری می‌شود که تعداد ۱۴ بیمارستان از بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با ۲ هزار و ۵۷۰ تخت از زمان شیوع بیماری کرونا در مدت ۱۸ ماه تحویل وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی شد که این تعداد از بیمارستان‌ها سبب ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در سطح کشور شد. همچنین ابن بیمارستان‌ها به لحاظ کیفیت اجرا و ساخت مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و اسیر مسئولان و همچنین رضایتمندی آحاد جامعه شده است.

۲۵۰ بیمارستان با بیش از ۲۴ هزار تخت در سراسر کشور توسط سازمان مجری احداث شد
بیمارستان گچساران 

احداث ۱۷۰ ساختمان اداری و خدماتی

از دیگر ساختمان‌های مهم و عمومی که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شد می توان به احداث ۱۷۰ ساختمان اداری و خدماتی با زیربنای ۶۱۷ هزار و ۵۵۵ مترمربع زیربنا، ۷ ندامتگاه با ۵ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت و زیربنای ۹۹ هزار و ۷۹۳ مترمربع زیربنا، ۷ ورزشگاه با ۸۷ هزار و ۶۸ مترمربع زیربنا از جمله استادیوم ۵۰ هزار نفره اهواز اشاره کرد.