شناسهٔ خبر: 125592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

ثبت ماهانه ۴۹ هزار تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

تخلف تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ثبت ماهانه ۴۹ هزار تخلف سرعت به طور میانگین در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: در ۹ ماه گذشته ۴۴۱ هزار تخلف سرعت توسط دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که ۱۵ درصد از وسایل نقلیه عبوری از محورهای خراسان شمالی سرعت غیرمجاز و ۰.۷ درصد سبقت غیرمجاز داشته اند، افزود: ۱۳ درصد از وسایل نقلیه ای که طی این مدت در استان تردد کردند تخلف فاصله غیرمجاز داشته اند.

وی اظهارکرد: محور گرمه_چمن بید بیشترین سرعت غیرمجاز، محور گراتی_صفی آباد بیشترین سبقت غیر مجاز و محور چمن بید_ جنگل گلستان(چشمه خان) و بالعکس بیشترین درصد فاصله غیر مجاز را به خود اختصاص داده است.

وی به فعالیت۵۱ دستگاه تردد شمار، ۲۵ دوربین نظارت تصویری و ۴۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: سرعت متوسط وسایل عبوری از کل شبکه راه های استان ۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت مجاز برای خودروهای سواری در بزرگراه ها ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و برای خودروهای سنگین ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در راه های اصلی برای خودروهای سواری ۹۵ کیلومتر بر ساعت و برای خودروهای سنگین ۸۵ کیلومتر بر ساعت است.