شناسهٔ خبر: 125643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد؛

آغاز بارش برف در راه‌های ارتباطی استان اردبیل

مازندران معاون راهداری استان اردبیل گفت:تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های اردبیل حاکی از آغاز بارش برف در تعدادی از راه‌های ارتباطی این استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی در بازدید از محور اردبیل-سرچم گفت:تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل و گزارش‌های ماموران مستقر در راه‌های استان حاکی از این است که بارش برف در جاده اردبیل - آستارا ، گرمی - بیله‌سوار - اردبیل - سراب ، اردبیل - سرچم ، خلخال - اسالم و اردبیل - سرعین بارش پراکنده و مقطعی برف همره با مه‌گرفتگی جریان دارد.

وی اظهار کرد:در محورهای شمالی استان اردبیل بارش برف همراه با باران پراکنده پدیده جوی غالب است.

معاون راهداری استان اردبیل به رانندگان توصیه کرد هنگام تردد در مسیرهای ارتباطی استان حتما زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر با تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

هاشمی ادامه داد:بر اساس این گزارش در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان فاقد انسداد غیرشریانی است.

گفتنی است :اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.