شناسهٔ خبر: 125653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

تمام راه‌های اصلی و فرعی کردستان باز است/انجام بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر باند برفروبی

فرزاد حسنی کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تمام راه‌های اصلی و فرعی استان در حال حاضر باز است و مشکلی در مسیرهای روستایی هم نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: بارش برف از روز گذشته در شهرستان‌های مریوان، بانه، کامیاران و سقز شروع شده و اکیپ‌های راهداری از روز گذشته مشغول برفروبی در سطح جاده‌های استان هستند.

حسنی با بیان اینکه در سایر مسیرها نیز پراکندگی باران و مه گرفتگی داریم، گفت: طی شبانه‌روز گذشته تاکنون ۶ هزار و ۷۱۱ کیلومتر باند برفروبی در سطح محورهای شریانی و غیرشریانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۵۷ نفر از نیروهای راهداری در جاده های شریانی و غیرشریانی طی شبانه روز گذشته مشغول برفروبی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: طی این بازه زمانی ۴ مقطع ریزش‌برداری در سطح جاده‌های استان انجام شده است.

حسنی از رهاسازی ۱۵۶ دستگاه خودرو در سطح جاده‌های استان توسط تیم‌های راهداری خبر داد و گفت: ۱۴۷ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین در سطح جاده‌های استان فعال بودند.

وی با بیان اینکه ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است، گفت: ۴۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل ۳۱۶ دستگاه بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه بخش خصوصی برای برفروبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است. وی افزود: به لحاظ تجهیزات و ماشین‌آلات مشکل خاصی در استان نداریم و امیدواریم با خدمات‌رسانی هرچه شایسته زمینه رضایتمندی مردم را فراهم سازیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه نیروها و ماشین‌آلات در قالب ۷۱ اکیپ راهداری از ابتدای طرح زمستانه در این طرح به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای استفاده در مواقع یخبندان در راهدارخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

گفتنی است؛ بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی زیرپوشش خدمات راهداران در طرح زمستانی امسال است