شناسهٔ خبر: 125679 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری نوروزی/بازدید رهبر معظم انقلاب از توانمندی‌های ریلی

قطار از مهم‌ترین اخبار حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته می‌توان به آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اسفند ماه و بازدید رهبر معظم انقلاب از توانمندی‌های ریلی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای اسفند ماه

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۲۲ اسفند، از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن آغاز می‌شود.

نهضت داخلی‌سازی صنعت ریلی و امکان شناسایی سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری 

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح شنبه هشتم بهمن، به مدت سه ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حسینیه امام خمینی (ره) که با حضور بخش های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، هواشناسی و بخش مسکن و شهرسازی برپا شده بود.

برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین/برپایی میز خدمت در پایانه‌ها برای رسیدگی به مشکلات مسافران نوروزی

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای پیش‌فروش بلیت‌ سفرهای نوروزی در دستور کار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.

ضرورت احیای روحیه ایثارگری در صنعت ریلی

نخستین مراسم گرامیداشت شهدای صنعت حمل و نقل ریلی همزمان با سالگرد شهادت سردار علیرضا نوری با حضور مقامات لشکری و کشوری در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

رشد ۳ برابری طول شبکه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامی

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سالجاری خبر داد و گفت:‌ با افزایش طول شبکه حمل و نقل کشور از ۵۲ هزار کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به ۱۵۰هزار کیلومتر در حال حاضر، شاهد رشد سه برابری احداث انواع راه ها بعد از انقلاب اسلامی در کشور هستیم.

جابجایی بیش از ۹۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی منطقه شمال۲

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از جابجایی بیش از ۹۵۰ هزار نفر از راه‌آهن این منطقه طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

اولین جلسه ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ برگزار شد/بررسی تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای ایمن در نوروز ۱۴۰۲

برنامه‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت.

فاصله ریلی تهران تا تبریز ۵ ساعت کوتاه‌تر می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن بستان آباد- خاوران گفت: درصورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی این محور ریلی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می‌شود.

بارگیری و تخلیه بیش از ۶۵٠ هزار تن بار از راه‌آهن قزوین/افزایش ۳۷ درصدی بارهای ریلی وارداتی و صادراتی

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از بارگیری و تخلیه بیش از ۶۵٠ هزار تن بار توسط راه‌آهن قزوین خبر داد.