شناسهٔ خبر: 125695 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی:

پیاده‌‎سازی سامانه مدیریت تردد کامیون در بنادر کشور آغاز شد

خورسندی فاوا مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه هوشمندسازی سامانه مدیریت تردد کامیون در بندر بوشهر اجرا شده و اکنون تسری آن به سایر بنادر کشور در حال انجام است که بدون تردید بخشی از فرایندهای حضور ارباب رجوع داخل بنادر را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  سعید خورسندی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی روز سه شنبه در نشست مدیران فاوا بنادر کشور در بندر بوشهر اظهار داشت: در حوزه صدور مجوزها که ارباب رجوع بسیار زیادی دارد سعی شده منطبق با سیاست دولت از درگاه ملی مجوزها استفاده شود.

خورسندی افزود: اکنون تمام مجوزهای سازمان بنادر و دریانوردی بدون حضور متقاضی در حال صدور است و ارباب رجوع می تواند بدون نیاز حضور وضعیت مجوز خود را تا زمان دریافت، به صورت مستمر رصد کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در حوزه خدمات بازمهندسی فرایندها در سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و سعی شده تا فرایندها به درگاه پنجره واحد الکترونیک دولت متصل شود.

خورسندی اظهار کرد: اکنون ارائه ۵۰ درصد از خدمات سازمان بنادر و دریانوردی با هماهنگی ایجاد شده و منطبق با الزامات ابلاغی از سوی دولت مردمی روی درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت انجام می شود که تلاش داریم تا پایان سال ۸۰ درصد خدمات سازمان بر بستر درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت ارائه شود.

وی گفت: در حوزه امن سازی و مقاوم سازی نشست‌هایی برگزار شده تا تمام دستگاه‌های مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی مقاوم سازی شوند.

خورسندی افزود: کسب و کار و امنیت دو مسیر مختلف و در تضاد با یکدیگر هستند که باید در کنار هم قرار گیرند تا در بحث امن سازی و مقاوم سازی نتیجه مطلوب حاصل شود.

 مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: حوزه فاوا قلب تپنده در حوزه های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی است که انتظار است نشست ۲ روزه مدیران این حوزه در بندر بوشهر منتج به نتایج ارزشمندی شود.

وی بیان کرد: در نخستین نشست مدیران فاوا بنادر کشور در سال جاری در بندر نوشهر اقدامات سال ۱۴۰۱ مرور و نقاط ضعف و قوت برای سال جاری شناسایی شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در نشست کنونی در بندر بوشهر نیز تلاش می شود تا برای سال ۱۴۰۲ برش برنامه ای و نقشه راه فاوا بررسی و انتظارات از ادارات کل و بنادر تبیین و برنامه های سال جدید نیز از همین امروز آغاز می شود.

وی افزود: در بخش فاوا سازمان بنادر و دریانوردی اکنون فعالیت ها بر محورهای مختلفی همچون زیرساخت شبکه، نرم افزار، خدمات الکترونیک، امنیت، آمار متمرکز شده است.

خورسندی تصریح کرد: همچنین شاخص های عملکردی منطبق با استانداردهای بین المللی احصاء شده تا از این طریق جایگاه کنونی فاوا سازمان برای رسیدن به چشم انداز ترسیم شده تبیین شود.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر وی گفت: هوشمندسازی یکی دیگر از رویکردهای دفتر فاوا سازمان بنادر و دریانوردی است که بندر بوشهر در این زمینه از بنادر پیشگام سازمان در هوشمندسازی است.