شناسهٔ خبر: 125699 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور/وزش باد شدید در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده

برف سرما کاهش دما باران کولاک کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در اغلب مناطق تا روزهای پایانی هفته خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از استان‌های کرمان، آذربایجان‌های غربی و شرقی و غرب کردستان خواهد بود که به شکل بارش برف و باران، رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این شرایط فردا پنجشنبه در آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، بوشهر  هرمزگان، شمال استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد و مناطقی از استان‌های کرمان  یزد و خراسان جنوبی هم این شرایط را دارند.

به گفته رفیعی روز جمعه در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور و از بعد از ظهر شنبه شمال غرب و روز یکشنبه نیز شمال شرق و شمال غرب کشور بارش دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور آب و هوای دو روز آینده در نیمه شرقی کشور، مناطق مرکزی  جنوب و جنوب غربی را همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و گفت: جمعه در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: آب‌های خلیج فارس در سه روز آینده مواج و متلاطم است.

رفیعی آسمان امروز تهران را نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۳ درجه بالای صفر رسید.