شناسهٔ خبر: 1257 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

زندگینامه داود کشاورزیان

داود کشاورزیان داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهر بهشهر استان مازندران دیده به جهان گشود.

وی که فارغ‌التحصیل رشته مهندسي مكانيك در مقطع کارشناسی ارشد است، در هشتم تیرماه سال 1384(در دولت سیدمحمد خاتمی) و پس از کناره‌گیری از تصدی استانداری مازندران به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران(هما) منصوب ‌شد.

استاندار پیشین مازندران در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی که در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و قبل از تائید صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی وی در مازندران فعالیت داشت، در حالی که یکی از گزینه‌های جدی تصدی استانداری مازندران در دولت تدبیر و امید بود، در مهر ماه سال 92 به سمت ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسید.

در مراسم معارفه او به استانداری مازندران دو دوره (سازندگی و اصلاحات)، عبدالله نوری وزیر کشور نخستین دولت سازندگی به نقل قولی از آیت الله هاشمی پرداخت و کشاورزیان را مورد علاقه رییس جمهور وقت دانست.

وی در دولت اصلاحات نیز به استانداری مازندران برگزیده شد اما به دلیل اختلافات با نمایندگان استان از این سمت کنار رفت.

مدير عامل زغال سنگ كرمان، معاونت معدنی شركت ملي فولاد، مدیرعاملی شرکت سیمان نایین، مدير عامل شركت عمران شهرهاي جديد وزارت مسكن و شهرسازي، استاندار مازندران و مدير عامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از سوابق كاري  کشاورزیان به شمار می‌آید.

نظرات مخاطبان 14 1

  • ۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۷:۴۸امیر 5 12

    بسیار انسان شریف و پاکدامنی هستند
    خداوند نگهدارشون باشه
                                

نظر شما