شناسهٔ خبر: 125742 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار/سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت اعلام جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است  از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ترابری ایمن بیش از ۵۳۶ هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۵۳۶ هزار و ۷۵۰ مسافر در بنادر غرب این استان جابه‌جا شدند.

اعلام جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، اعلام کرد: فعالیت این خط کشتیرانی کاهش مدت زمان انتقال کالا از ۴۵ روز به ۲ هفته را در پی داشته است و موجب استقبال و رضایت صاحبان کالا به دلیل کاهش هزینه جابجایی بار، شده است.

امکان پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس در مجتمع بندری امام خمینی (ره) 

اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی(ره) به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس شد.

سرمایه‌گذاری‌۴۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ارزش سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی ۲ دهه اخیر، گفت: ارزش ریالی زیرساخت‌ها و روساخت‌های ایجاد شده در این بندر بزرگ تجاری کشور، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ترانزیت نزدیک به ۸ هزار خودرو از بندر شهید باهنر 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان ترانزیت خودرو از بندر شهید باهنر طی ۱۰ ماهه سال جاری را هفت هزار و ۹۳۱ خودرو اعلام کرد.

پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت در دستورکار سازمان بنادر 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه حدود ۶۰۰ شناور فاقد هویت طی یکسال اخیر هویت‌بخشی شده‌اند ، تاکید کرد: استانداردسازی و پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت و حک لیزری روی موتور آن‌ها در دستورکار این سازمان قرار دارد.

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان به ۴۹ میلیون و ۶۹۱ هزار تن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۷ درصدی دارد.

تردد ۸ فروند شناور ۲ هزار TEU هر دو هفته یکبار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند، اعلام‌کرد: فعالیت این خط در کنار فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری شده است.

سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان براساس نقشه راه، راهبردها و الزام‌های از پیش ترسیم شده در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است.