شناسهٔ خبر: 125847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان کرمانشاه اعلام کرد؛

انجام بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی استان کرمانشاه

سلیمی معاون راهداری کرماشاه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱ هزار و ۶۸۴ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی و فرعی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) علی سلیمی گفت: در پی ورود سامانه بارشی به استان؛ با تلاش بی وقفه راهداران، تردد در محورهای اصلی و شریانی برقرار بوده و کلیه محورهای روستایی و فرعی استان کرمانشاه باز است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱هزار و ۶۸۴ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی انجام و ۹۹۵ تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ زدگی در سطح راه های روستایی استان مورد استفاده قرار گرفته است.

سلیمی افزود: بیشترین بارش در سطح استان مربوط به شهرستان های کرمانشاه، پاوه، سنقر و کلیایی بوده است و محورهای روستایی شهرستان های صحنه، ثلاث‌باباجانی و هرسین نیز در این عملیات بازگشایی شده است.

وی عنوان کرد: ۴۶ اکیپ راهداری در استان کرمانشاه فعال و آمادگی لازم برای انجام عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی را دارند.

معاون راهداری اضافه کرد: تعداد ۱۰۶ دستگاه ماشین آلات راهداری به همراه ۱۴۱ نفر نیرو راهدار برای برف‌روبی محورهای روستایی به کارگیری شده است.

سلیمی افزود: در جریان عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی، ۶۲ مقطع ریزش برداری انجام و به ۵۱ خودرو امداد رسانی شده است.

وی در پایان، با بیان اینکه همشهریان از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند، افزود: درصورت انجام سفرهای جاده ای حتماً در تماس با ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از وضعیت راه ها مطلع شوند و تجهیزات ایمنی و لباس گرم همراه داشته باشند و سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.