شناسهٔ خبر: 125876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

راه ارتباطی ۳۳۰روستای کردستان بازگشایی شد

كردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۳۳۰ روستای استان توسط عوامل راهداری بازگشایی شد و در حال حاضر فقط راه ۹۰ روستا بسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: در اثر بارش برف و کولاک در محورهای استان راه ارتباطی، بیش از ۴۰۰ روستای استان مسدود شد، که با تلاش عوامل راهداری این تعداد به ۹۰مورد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه راههای مسدودی روستاهای استان در حال حاضر مربوط به شهرستان‌های سقز، مریوان، قروه و دیواندره است، گفت: راهداران با تلاش شبانه‌روزی مشغول بازگشایی این تعداد راه مسدودی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به میزان برفروبی محورهای استان در ۲۴ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۳ هزار و ۲۴۰کیلومتر برف‌روبی و یخ‌زدایی انجام شده که هشت هزار و ۳۶۱ کیلومتر آن محورهای شریانی بود.

وی یادآور شد: در این محورها ۲۵۴ نفر نیرو و ۱۶۲ دستگاه ماشین آلات درگیر برف‌روبی بودند و ۷۱ خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شد، ضمن اینکه هزار و ۹۲۰ تن شن و نمک در این محورها مصرف شد.

حسنی به برف‌روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره و اضافه کرد: در این محورها نیز ۱۷۷ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۱۳۵ دستگاه ماشین‌آلات، چهار هزار و ۸۷۹ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ۷۰ تن شن و نمک در این محورها مصرف شد.

 به گفته وی صبح امروز وقوع بهمن نسبتا سنگین در گردنه خان محور سقز_بانه رخ داد و مسیر توسط راهداران بازگشایی شد، ضمن اینکه احتمال وقوع بهمن در محدوده گردنه خان همچنان وجود دارد.