شناسهٔ خبر: 125912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف روبی بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر باند از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی / تلاش ۱۲۵ راهدار برای تردد ایمن در محورهای مواصلاتی استان

برفروبی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از برف‌روبی ۲۸۸۶ کیلومتر باند محورهای مواصلاتی در سطح استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به بارش برف و باران طی 24 ساعت گذشته در استان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان و اولویت بازگشایی محور های اصلی و شریانی ۲۸۸۶ کیلومترباند عملیات برف‌روبی توسط نیروهای راهداری در شهرستان های بیرجند، سربیشه، درمیان، قاین، فردوس، سرایان ودیهوک انجام شد.

وی افزود: طی عملیات برف روبی در سطح محورهای استان ۷۶۵ تن شن و نمک استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: ۷۵ دستگاه ماشین آلات برف روبی و نمک پاشی به همت ۱۲۵ راهدار، با شروع بارش برف در استان با آمادگی کامل در سطح محورهای مواصلاتی مستقر و برای پاکسازی و ایمن سازی راه ها فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: با حضور به موقع راهداران در صحنه ۱۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امداد رسانی شدند.

جلال زاده اضافه کرد: هموطنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت، از ایمنی وسیله نقلیه و داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

 وی به مردم و مسافران توصیه کرد: قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.141.ir  نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.