شناسهٔ خبر: 125925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان کردستان اعلام کرد:

محور بانه سقز بسته شد

رامبد نوذری معاون راهداری کردستان معاون راهداری کردستان گفت: به دنبال بارش سنگین برف، محور بانه سقز بامداد روز جمعه بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری اظهار کرد: بارش سنگین برف و کولاک که از سه روز گذشته در استان آغاز شد، موجب اختلال در تردد در برخی از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شد.

وی با بیان اینکه راهداران به صورت شبانه‌روزی مشغول برفروبی در تمام محورها هستند، گفت: در ساعات اولیه امشب محور دهگلان_قروه_همدان و محور سقز _ بانه با کولاک شدید همراه بود که بخاطر حفظ ایمنی رانندگان و مسافران برای حدود ۲ ساعت این ۲ محور بسته شد.

معاون راهداری کردستان ادامه داد: با تلاش عوامل راهداری این محورها برفروبی شد و در حال حاضر تردد در تمام محورها برقرار است و مشکلی وجود ندارد، اما استفاده از زنجیر چرخ بویژه در گردنه‌ها الزامی است.

نوذری به میزان برف روبی محورهای استان در این چند روز اشاره کرد و افزود: در سه روز گذشته بیش از ۲۰ هزار کیلومتر برف‌روبی و یخ‌زدایی در محورهای شریانی و غیرشریانی استان با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات انجام شده است.

به گفته وی در این چند روز حدود ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک توسط راهداران رهاسازی شده و چندین ریزش برداری نیز انجام شد.

نوذری یادآور شد: بارش برف در برخی از روستاها به حدود نیم متر رسیده و مشکلاتی را برای تردد روستاییان ایجاد کرده است، ضمن اینکه در حال حاضر راههای ارتباطی تعدادی از روستاها بسته است و راهداران مشغول برفروبی و بازگشایی این راهها هستند.