شناسهٔ خبر: 125947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

انجام بیش از ۱۱ هزار کیلومتر برفروبی در کردستان

رامبد نوذری معاون راهداری کردستان معاون راهداری کردستان گفت : در شبانه‌روز گذشته ۱۱ هزار و ۱۶۶ کیلومتر برف روبی انجام شد که هشت هزار و ۲۴۶کیلومتر در محورهای شریانی بود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری افزود: با تلاش شبانه روزی‌ عوامل راهداری محور سروآباد_اورمان که به دلیل کولاک و بارش برف بسته شده بود بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام راههای اصلی و فرعی استان باز است ، به رانندگان توصیه کرد برای تردد در محورهای استان، وسایل و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

معاون راهداری کردستان به بسته بودن راه ارتباطی ۱۱۱ روستای استان اشاره کرد و افزود: راهداران مشغول بازگشایی این راهها نیز هستند اما وزش باد و کولاک برف بازگشایی محورهای روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

وی در ادامه به برف روبی محورهای شریانی و غیرشریانی استان در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۱هزار و ۱۶۶ کیلومتر برف روبی انجام شد که هشت هزار و ۲۴۶ کیلومتر در محورهای شریانی بود.

نوذری اضافه کرد: در محورهای شریانی ۳۰۳ نفر از نیروهای راهداری و ۱۸۵دستگاه ماشین‌آلات درگیر برفروبی بودند و ۷۰۴خودروی گرفتار در برف و کولاک را نیز رها سازی کردند.

وی در ادامه به برفروبی در محورهای غیرشریانی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این محورها نیز ۲۵۱ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۱۵۷ دستگاه ماشین‌آلات، ۲هزار و ۹۲۹ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.