شناسهٔ خبر: 125951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجرصورت گرفت:

بهره برداری ۹ کیلومتر از پروژه راه جناح – مراغ – چارک

بهره برداری 9 کیلومتر از پروژه راه جناح – مراغ – چارک در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندارهرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و محلی ۹ کیلومتر از پروژه عمرانی راه جناح – مراغ - چارک در شهرستان بندر لنگه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: پروژه محور ارتباطی جناح – مراغ – چارک در حوزه بندرلنگه به طول ۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه در توضیح اهمیت احداث پروژه راه خور گفت: آنچه باعث می شود راه خور اهمیت پیدا کند، جایگزینی این راه با جاده فعلی بستک به بندرلنگه و چارک به طول ۲۳۰ کیلومتر است و در واقع اتصال آسان تر و ایمن تر شهرستان بستک و حتی استان فارس به خلیج فارس است، در حال حاضر مسافرین زیادی از بستک و استان فارس به کیش سفر می کنند که با احداث و تکمیل مسیر با مشخصات راه اصلی مناسب فاصله شهرستان بستک تا چارک ۱۵۵ کیلومتر کاهش می یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره برداری کامل از این محور علاوه بر کاهش مسافت، سبب یک صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت خواهد شد، به این شاخص ها می توان کاهش قابل توجه زمان سفر و برآوردهای ریالی حاصل از صرفه جویی در وقت شهروندان را نیز اضافه کرد.