شناسهٔ خبر: 125961 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

وزش باد شدید در جنوب‌شرق/بارش پراکنده درآذربایجان غربی و کردستان

باران کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در جنوب‌شرق کشور وزش باد و در آذربایجان‌غربی و کردستان پراکنده پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و فقط در جنوب‌شرق کشور وزش باد وجود دارد. خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز عصر با گذر موج تراز میانی جو، بارش‌های پراکنده در مناطق مرزی آذربایجان‌غربی، کردستان، خراسان‌رضوی و خراسان جنوبی رخ می‌دهد. فردا نیز این شرایط تداوم دارد و علاوه بر این مناطق،  در آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه و زنجان وارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی شده است.

نقشینه توضیح داد: دوشنبه بتدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از جنوب‌غرب، غرب و نواحی مرزی شمال‌غرب، بارش باران و برف آغاز می‌شود. سه‌شنبه گسترده سامانه بارشی کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال فارس و کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین از عصر سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران، بارش دارند.

وی افزود: در نوار جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود که برخی از مناطق گرمسیری، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی داشته باشند که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به شکل برف است. شدت بارش‌ها در غرب استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد و کاهش دما همراه با بارش باران و برف تداوم خواهد یافت. همچنین با  نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارندگی همراه با کاهش دما  در شرق اردبیل،گیلان، مازندران،گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز  تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه در شمال‌غرب و غرب بارش پراکنده داریم. همچنین سواحل شمال،خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش با شدت کمتری تداوم خواهد یافت و از اواخر وقت نیز این سامانه  از شمال شرق خارج می‌شود.

نقشینه افزود: نیمه شمالی کشور از یکشنبه تا سه‌شنبه افزایش نسبی دما دارد و چهارشنبه و پنجشنبه برای نیمه شمالی کاهش دما رخ می‌دهد. بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.