شناسهٔ خبر: 126087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

همه راه‌های اصفهان بجز گردنه "کلوسه" در فریدونشهر بازگشایی شد

همه راه‌های اصفهان جز گردنه "کلوسه" در فریدونشهر بازگشایی شد رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تمام محورهای اصلی و فرعی استان که بدنبال بارش برف در روزهای گذشته مسدود شده بود، جز راه ارتباطی گردنه "کلوسه" در شهرستان فریدونشهر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مریم تاکی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار کرد: در زمان حاضر تمام راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان جز گردنه کلوسه، برفروبی و بازگشایی شده است و تردد در آنها جریان دارد. گردنه کلوسه، ارتباط زمینی روستاهای کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایر شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرار می‌کند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر بارش خاصی در محورهای استان وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران از فردا(دوشنبه) در محورهای غرب و جنوب غرب استان آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون بیشتر راه‌های روستایی استان که بدلیل بارش‌های هفته گذشته مسدود شده بود، بازگشایی شده است اما با توجه به افزایش دما و احتمال سقوط بهمن، از تردد در برخی از محورها جلوگیری می شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در باره فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و کولاک در گردنه‌ها، کاهش دید و مه آلودگی و گاهی وزش باد شدید از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرده است.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

گردنه کلوسه با ترانشه‌های دوطرفه، یکی از مرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

با بارش برف و کولاک، تردد در این گردنه، بسیار سخت و در برخی اوقات غیرممکن می‌شود تا عملیات برفروبی توسط راهداری انجام شود.

شهرستان فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.