شناسهٔ خبر: 126228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در گفتگوی ویژه خبری مرکز سیمای استان:

وجه اولیه متقاضیان مسکن تحت پوشش نهادهای حمایتی توسط نهادهای ذیربط واریز می‌شود

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ضمن تشریح وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: دغدغه متقاضیان مسکن تحت پوشش نهادهای حمایتی در خصوص تامین وجه اولیه با مشارکت نهادهای مربوطه رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک شامگاه دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در گفتگوی ویژه خبری مرکز صدای گلستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت سیزدهم تامین مسکن و تسهیل در خانه دار شدن زوج های جوان است.رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر اساس برنامه جامعی که وزارت راه و شهرسازی به همه استان ها ابلاغ کرده، نیاز مسکن ما طی یک سال در گلستان حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد است.

وی با بیان اینکه در استان طی چهار سال تعهد احداث بیش از ۶۲ هزار واحد مسکونی را داریم، گفت: تعداد متقاضیان گلستانی که تا کنون در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند به ۹۳ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۳۴ نفر حائز شرایط اولیه هستند.

ملک همچنین تصریح کرد: یکی از شروط ثبت نام مبحث مالکیت است که ۱۳ هزار و ۳۴۶ نفر از این تعداد متقاضیان ثبت نامی شرط چهارم را که اثبات سکونت است، دارا می باشند.مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه از معرفی پنج هزار و ۵۴۵ متقاضی به بانک های عامل برای تخصیص تسهیلات خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر آماده سازی سه هزار و ۳۸۰ قرارداد در دست اقدام است و عملیات اجرایی آن ها در ماه های آتی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

ملک در خصوص وضعیت تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: زمین دوسال ابتدایی اجرای طرح در استان تامین شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی گلستان همچنین گفت: تا کنون ۳۳۴ هکتار زمین به صورت قطعی در استان تامین شده و از این مقدار سند مالیکت ۲۸۹ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر تامین زمین به صورت قطعی برای ۱۲ هزار متقاضی انجام شده و این اراضی در مرحله ی الحاق به طرح و طراحی برای تفکیک هستند.

ملک در خصوص وضعیت تخصیص پروژه به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: در روزهای اخیر جلسه ای با حضور مشاور وزیر راه و شهریازی در امور زیربنایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد و در این نشست موانع موجود در حوزه تامین مسکن این قشر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در این جلسه مقرر شد متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان ماه جاری نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده تا برنامه ریزی های لازم از جانب اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تخصیص پروژه به آن ها تسریع یابد.

وی همچنین تصریح کرد: لازم به ذکر است که بر اساس توافقاتی که با مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گلستان انجام شد، این دو نهاد وجه اولیه متقاضیان مشمول طرح را تقبل کرده و نگرانی ها افراد نسبت به تامین مبلغ موردنظر رفع خواهد شد.

ملک در این گفتگوی ویژه خبری از انعقاد تفاهم نامه ای با نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص برنامه ریزی برای احداث دو هزار واحد مسکونی در سطح استان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از این تعداد واحدها به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی تعلق می گیرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتهای سخنانش از اقدام اخیر وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تحویل یک واحد مسکونی به خانواده ۵ قلوهای گلستانی سخن گفت و افزود: دکتر بذرپاش به محض اطلاع یافتن از موضوع نسبت به تحویل یک واحد مسکونی به این خانواده گلستانی تاکید کرد و در ۱۶ بهمن ماه با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت وعده وزیر راه و شهرسازی با دستان استاندار معزز گلستان محقق شد.