شناسهٔ خبر: 12627 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پروژه‌های طرح شده در همایش سرمایه‌گذاری واقعی و قابل سرمایه‌گذاری است/ سازمان هواپیمایی تنها مرجع تصمیم‌گیر خرید هواپیما

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل مسکن و شهرسازی گفت: نرخ سود هر پروژه در این همایش به تفکیک اعلام شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند پیش از ورود به پروژه آن را بررسی و ارزیابی کنند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل مسکن و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های بسیار خوب و متنوعی در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود که امکان نهایی شدن آنها پس از برگزاری همین همایش وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود سرمایه‌گذار خارجی در چندین پروژه حمل و نقلی کشور افزود: پیش از برگزاری این همایش، سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه آزادراه تبریز ـ مرند و یکی دیگر از مسیرهای غرب کشور سرمایه‌گذاری کرده بودند. همچنین بخش خصوصی داخلی نیز در یکی از فرودگاه‌های کشور حضور پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای ورود شرکت‌های خارجی افزایش چشمگیری پیدا کرده و برگزاری این همایش اولین اقدام سازمان یافته برای ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی است، ادامه داد: امیدواریم سرمایه‌گذاران یک رقابت سالم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را صورت دهند.

آخوندی در پاسخ به پرسشی درباره علل عدم افزایش سهم ریلی در قیاس با بخش جاده اظهار کرد: برای تحقق این هدف اقدامات خوبی صورت گرفته و فعالان اقتصادی باید در این عرصه‌ها حضور چشمگیرتری یابند تا این هدف محقق شود در حال حاضر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مثل بخش ریلی می‌تواند این هدف را به سرانجام برساند.

وی حضور بیش از ۳۰۰ شرکت در کنفرانس معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بیانگر توجه شرکت‌های خارجی و داخلی به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی دانست و گفت: شرکت‌های داخلی برای ورود به این همایش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و شرکت‌های خارجی برای حضور در این همایش ۶۵۰ یورو پول می‌پردازند و این بیانگر آن است که پروژه‌های معرفی شده در همایش، پروژه‌های واقعی و قابل سرمایه‌گذاری است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که متوسط نرخ سود برای پروژه‌های همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان است، گفت: این نرخ بستگی به نوع پروژه‌ها دارد و من به عنوان مقام مسئول علاقه‌مند نیستم رقمی را به عنوان متوسط نرخ سود پروژه‌ها اعلام کنم. سرمایه‌گذاران می‌توانند به تفکیک، هر پروژه را بررسی و نرخ سود آن را ارزیابی و محاسبه کنند و مخاطرات سرمایه‌گذاری را بپذیرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم‌گیرنده نهایی در خصوص پرواز هواپیمای سوخو  در آسمان ایران گفت: تنها دستگاه تصمیم‌گیرنده در این خصوص سازمان هواپیمایی کشوری است چون مجوز پرواز هواپیماها در آسمان ایران را این سازمان صادر می‌کند؛ ممکن است در رسانه‌ها بحث‌هایی در این خصوص مطرح شود اما تأییدیه نهایی باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شود./

نظر شما