شناسهٔ خبر: 126372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان کرمانشاه اعلام کرد؛

بازگشایی ۵۵ محور روستایی استان کرمانشاه / ۱۷۸۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی شد

سلیمی معاون راهداری کرمانشاه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: عملیات برف‌روبی برای بازگشایی ۵۵ محور روستایی انجام شده است و در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه باز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)علی سلیمی گفت: بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی شدید بود که با برنامه ریزی انجام شده و انتقال نیرو ها از محورهای اصلی و شریانی به محورهای روستایی ۵۵ محور روستایی بازگشایی و ۱۷۸۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در این محور ها انجام شده است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ ساعت بارش برف و ۱۰ ساعت بارش باران در استان کرمانشاه داشته ایم.

سلیمی ادامه داد: با همت و تلاش شبانه‌روزی راهداران، تردد در تمام محورهای اصلی و شریانی استان برقرار است و عملیات برف‌روبی در شهرستان های ثلاث‌باباجانی، جوانرود، پاوه، روانسر، اسلام آبادغرب، دالاهو، سنقروکلیایی و صحنه انجام شده است.

وی افزود: ۱۱۴ نیروی راهداری با ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی را انجام داده اند و بیش از ۱ هزار تن شن و نمک مصرف شده است.

معاون راهداری استان کرمانشاه عنوان کرد: ۱۰ مقطع ریزش برداری و ۱۶۷ مورد امدادرسانی از دیگر اقدامات انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته در عملیات برف‌روبی است.

سلیمی با بیان اینکه توصیه می‌شود هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت تردد در مسیرهای کوهستانی حتما وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: تمامی هم استانی‌ها می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از  آخرین وضعیت راه‌های استان کرمانشاه مطلع شوند.