شناسهٔ خبر: 126417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اخذ سند تک برگی برای بیش از ۱۰ هکتار از اراضی دولتی استان همدان

اسدالهی 1 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۱۰ هکتار از اراضی دولتی این استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی اظهار داشت: با تلاش‌های بعمل آمده دراین اداره کل ، ۸۵ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی و دولتی استان از ابتدای سال تا کنون اخذ شد.
وی اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون ۳۷ فقره نیز تحصیل اراضی به مساحت بیش از ۷۰ هکتار انجام شده است.
وی با بیان اینکه اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این استان انجام می شود گفت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه بوده و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعان اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است همچنین با صدور اسناد مالکیت کاداستری، از هرگونه تعارض به این اراضی و زمین خواری جلوگیری می‌شود.
اسدالهی ابراز داشت: با این اقدام ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت‌المال جلوگیری می‌شود و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.
وی همچنین در خصوص عملکرد حقوقی این اداره کل بیان کرد: از مجموع ۱۰۵۶ پرونده حقوقی ۹۰۳ پرونده در جریان است که از این تعداد ۲۴۸ پرونده له دولت و ۱۱۶ پرونده علیه دولت و از مجموع ۱۶۲ پرونده خاتمه یافته ۹۳ پرونده له دولت و ۶۹ پرونده علیه دولت است.
اسدالهی در رابطه با بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ در جهت تعیین تکلیف عرصه تصرف شده تا کنون ۵۵ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۰ پرونده در دست اقدام و ۱۲ پرونده تایید شده هیات جهت واگذاری است.