شناسهٔ خبر: 126477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های راه و مسکن استان:

زنجان در حوزه نهضت ملی مسکن و پیشرفت طرح‌ها پیشران می باشد

رفیعی زنجان معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: استان زنجان در حوزه نهضت ملی مسکن و پیشرفت طرح‌ها رتبه دوم کشور را دارد و در احداث مسکن مهر هم رتبه برتر را داشتیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در نهمین روز از ایام الله مبارک دهه فجر در آئین افتتاح همزمان پروژه های راه و مسکن استان زنجان،در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان، گفت: امام راحل با احیای اسلام سیاسی در عصر حاضر در میان مردم ایران و همه ملت‌های مسلمان و همه مستضعفان جهان روحیه خودباوری را زنده کردند. 

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ جهان محسوب می‌شود وهمین امر موجب ایجاد تحولات بسیاری در سراسر جهان شد و امام راحل عزتمندانه کشور ایران و امت اسلام را هدایت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به وقایع انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بیعت همافران غیور ارتش با امام راحل در ۱۹ بهمن ۵۷ آخرین تیر بر پیکر نیمه جان طاغوت زد و تحولات سرعت گرفت و  منجر به پیروزی انقلاب شد.

رفیعی گفت: امروز بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با مدیریت و درایت مقام معظم رهبری عزت مند هستیم و ما این امنیت و اقتدار کشور را مدیون خون پاک شهیدان و رهبری مدبرانه و آگاهانه امام راحل هستیم. 

وی ابراز داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی خود باوری،عزت و استقلال است و در سطح بین المللی هم با توجه به اقتداری که داریم حرف اول را می زنیم. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، همچنین محرومیت زدایی را یکی از برکات انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: توجه به عدالت در تمام بخش ها بعد از انقلاب اسلامی مورد تاکید و توجه مسئولین دولتی بوده است و برای تحقق آن هم تلاش های زیادی شده است.

وی، راه و شهرسازی را یکی از پیشران های اصلی اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: بسیاری از زیر ساخت ها در این بخش قرار دارد و دولت هم برای این حوزه برنامه‌های مختلف در نظر گرفته، اگرچه کمبودها، نواقص و عقب‌ماندگی‌هایی نیز داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، با بیان اینکه تولید انبوه مسکن به ویژه طرح های حمایتی در دولت به جد دنبال می شود،افزود: خوشبختانه در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان پیشران در اجرا و پیشرفت طرح‌ها است و این مهم باعث افتخار است و در احداث مسکن مهر هم رتبه مناسبی را داشتیم و تجارب آن برای ادامه مسیر موثر بوده است. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، بیان داشت: خوشبختانه در استانداری زنجان کمیته ویژه بررسی مشکلات پروژه های نهضت ملی مسکن تشکیل شده و مشکلات و موانع بر سر راه اجرای این طرح عظیم در استان به خوبی بررسی و رصد می شود تا مسکنی با کیفیت و با کمترین قیمت و عادلانه به متقاضیان تحویل داده شود. 

رفیعی تصریح کرد: در داخل کشور هم رویکردهای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به اقشار محروم اولویت  است؛ چراکه محرومان در ایجاد انقلاب نقش مهم داشتند و در همه عرصه‌ها حامی انقلاب اسلامی بودند.
وی ادامه داد: حضور مردم در کنار ایدئولوژی اسلام و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) سبب تکامل این زنجیره شد و کماکان در استمرار این نظام به واسطه پشتیبانی مردم تحقق یافته و شاهد جان‌فشانی مردم و دفاع جانانه از دستاوردهایی انقلاب هستیم.

سالانه ۹۰ کیلومتر به راه‌های روستایی زنجان اضافه شده است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه کمبود یا فرسودگی ناوگان حمل و نقل ، افزایش قیمت در مسکن و مسائلی از این دست از مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن است، گفت: به دلیل نبود سیاست‌های دولت در بخش مسکن چند سالی را در این حوزه از دست داده بودیم و عوارض آن را در جامعه دیدیم.

رفیعی با اشاره به اینکه دولت با سیاست تولید انبوه مسکن در قالب نهضت ملی مسکن به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها است، افزود: افزایش سقف پرداخت تسهیلات در حوزه روستایی و شهری در دست اقدام است.

وی حوزه توسعه، ترمیم، نوسازی و تامین امنیت راه‌ها را از موضوعات مهم در توسعه استان عنوان کرد و افزود:  باید با اصلاحات لازم امنیت راه‌ها را ارتقا  دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: با نگاه عدالت‌محور و تولیدمحور به حوزه روستایی توجه ویژه‌ای شده  و به صورت میانگین از ابتدای انقلاب هر سال شاهد احداث ۹۰ کیلومتر راه روستایی بودیم و تنها هدف دولت خدمت صادقانه به مردم است.