شناسهٔ خبر: 126480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

«۳۰ کیلومتر » از پروژه «احداث باند دوم سلطانیه- قیدار –کبودرآهنگ» سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید

اسماعیلی مدیر کل زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر «۱۲ کیلومتر» از پروژه «باند دوم سلطانیه--قیدار -کبودرآهنگ» افتتاح شد، گفت: همچنین ۳۰ کیلومتر از این پروژه نیز سال آینده در قالب برنامه اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان برای تکمیل ۷۰ کیلومتر از پروژه‌های در دست اجرا حوزه راه به بهره برداری خواهد رسید.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، از وجود ۵ هزار و ۸۲۷ کیلومتر راه در استان زنجان خبر داد و افزود: براساس سطح بندی این استان «۲۰۰ کیلومتر» آزاد راه ،«۱۱۴ کیلومتر» بزرگراه ،«۳۴۰ کیلومتر» راه اصلی، «۹۷۳ کیلومتر» راه فرعی و «چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر» راه روستایی دارد.

وی، از اجرای هفت پروژه ملی در بخش راه، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد و گفت: پروژه محور «زنجان به بیجار»، پروژه «محور سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ»، پروژه «محور سه راهی سلطانیه -ابهر به تاکستان»، پروژه محور «سه راهی طارم به منجیل»، پروژه «محور زنجان- شفت و ملاسرا در شهرستان طارم»، پروژه «محور درام به کلور در شهرستان طارم» و پروژه بعدی «محور تبدیل راه فرعی به اصلی محور قیدار به ابهر» پروژه‌های در دست اقدام این اداره است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر یک پروژه در بخش راه افتتاح شد، تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر «۱۲ کیلومتر» از پروژه احداث باند دوم «سلطانیه- قیدار -کبودرآهنگ» افتتاح شد و «۳۰ کیلومتر» هم از این پروژه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و براساس برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۲ نیز «۷۰ کیلومتر» از پروژه‌های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و به مردم استان تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی، با بیان اینکه اکثر پروژه‌های راه سازی در استان زنجان بین استانی بوده و عمدتاً بخشی از کریدورهای حمل و نقلی کشور است، ابراز کرد: «پروژه زنجان به بیجار» ارتباط استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند، «محور زنجان به دندی» محور ارتباطی زنجان با استان آذربایجان غربی و «پروژه محور سه راهی سلطانیه و کبودرآهنگ» هم ارتباط استان زنجان با استان همدان را تسهیل خواهد کرد و همچنین «پروژه محور بناب به منجیل» هم راه ارتباط با استان گیلان را بهبود خواهد ببخشید.

۷.۱ درصد از آزادراههای کشور سهم استان زنجان است

وی متذکرشد: در چارت وزارت راه و شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئولیت ایجاد و ساخت راه‌های اصلی، بزرگراهی و آزاد راهی را دارند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان زنجان، به سهم راههای استان زنجان از میانگین کشوری اشاره کرد و متذکر شد: ۷.۱ درصد از آزاد راههای کشور در این استان قرار دارد.

اسماعیلی بیان داشت: همچنین ۰.۶ درصد از بزرگراه ،۱.۳ درصد از راههای اصلی کشور، ۲.۶ درصد از راههای فرعی و ۲ درصد از راه‌های روستایی کشور در محدوده استان زنجان قرار دارند.