شناسهٔ خبر: 126493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

بارش برف راه ارتباطی ۲۰ روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد

برفروبی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف که از بامداد امروز آغاز شده است، راه ارتباطی ۲۰ روستای این استان را مسدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  با بیان اینکه راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها هستند، افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان های بستان آباد، ورزقان و هشترود واقع هستند.

اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه های راهداری، راه ارتباطی ۲۱۷ روستای آذربایجان شرقی که به دنبال بارش برف تردد به این روستاها با مشکل مواجه شده بود را برف روبی و به ۱۱۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون راهداری با اشاره به اینکه با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستاهای مسدود استان در اسرع وقت بازگشایی می شود، گفت: از روز گذشته تاکنون پنج هزار و ۲۶۳ کیلومتر از راه های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات یکهزار و ۲۹۵ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند

رسول زاده، با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه های ارتباطی استان شامل آزادراه تبریز - زنجان، راه های شریانی، اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، ادامه داد: رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

وی راه های زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

 بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی تا اواخر این هفته بارش متناوب باران و برف بیشتر مناطق استان را دربر می گیرد و دمای استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

بنابر این گزارش، در این بازه زمانی جوی ناپایدار در استان حاکم خواهد شد و این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بروز مه می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.