شناسهٔ خبر: 126526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار:

۳۵۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قم افتتاح شد

افتتاح مسکن نهضت ملی استان قم آیین افتتاح پروژه ۳۵۲ واحدی (زیتون ۷، ۸، ۹ و ۱۰) روز پنجشنبه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مسوولان استانی برگزار و کلید واحدها به متقاضیان تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، برای ساخت این واحدهای مسکونی که در منطقه پردیسان قم بلوار امام صادق(ع) احداث شده است، هر کدام از متقاضیان حدود ۳۵۰ میلیون تومان آورده داشته اند و ۴۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات درنظر گرفته شده است.

استاندار قم در این آیین با بیان این که یکی از ضرورت های اولیه هر انسانی بحث مسکن است گفت: متاسفانه حدود یک دهه است که سکته ای بر موضوع مسکن وارد شد و آنطور که باید و شاید در این حوزه کار خاصی انجام نگرفت اما پروژه ساخت نهضت ملی مسکن کلید خورد و تمام تلاش ما در استان این است که این پروژه با سرعت و با کیفیت خوب به پیش برود.

سید محمدتقی شاهجراغی با اشاره به اینکه قم جزو استان های پیشتاز در احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است افزود: قرارداد ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در ۵۶۰ هکتاری پردیسان منعقد شده و کلیت واحدهای ویلایی هم تعریف شده است و در قم واحدها به صورت آپارتمانی و ویلایی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار واحد مسکونی در منطقه پردیسان در حال احداث است افزود: تلاش مسوولان استان این است که نیازهای مردم در قم به خصوص در حوزه های مسکن، راه، بهداشت و درمان، آموزش و اشتغال با هماهنگی بین دستگاه ها با سرعت زیادی به پیش برود تا شاهد خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم نیز در این آیین به مشخصات پروژه زیتون که امروز افتتاح شد اشاره کرد و گفت: در پروژه زیتون هفت و هشت، ۴۸ واحد در ۶ طبقه احداث شده که واحدها از ۹۸ تا ۱۰۸ متر مربع متغیر است.

داریوش بلدی ادامه داد: در پروژه زیتون ۹، تعداد ۹۲ واحد در چهار بلوک احداث شده که واحدها از ۸۷ تا ۱۰۶ مترمربع متغیر است، همچنین ۱۶۴ واحد در زیتون ۱۰ در هفت بلوک با متراژهای ۸۷ متر تا ۱۰۶ متر مربع احداث شده است.

وی با بیان این که همه واحدها دارای انباری و پارکینگ هستند گفت: اسکلت سازه ها بتونی است، واحدها هیچ گونه اشرافیتی به هم ندارد و بحث اقلیم را در طراحی معماری آنها رعایت کرده ایم.

وی با اشاره به این که سعی شده در این واحدها، دیوارهای مشترک به حداقل برسد افزود: از تمامی دستگاه های مربوطه که ما را در ساخت این واحدها یاری کردند تشکر می کنم، همچنین از مردم که در طول ساخت این پروژه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و به موقع آورده های خود را واریز کردند تقدیر می کنم.