شناسهٔ خبر: 12657 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش پنل تخصصی معرفی پروژه‌های شهر فرودگاهی - ۱

آخوندی: معماری ترمینال «ایران شهر» فرودگاه امام خمینی(ره) باید بیانگر هویت ایران اسلامی باشد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که برای من در ساخت ترمینال ایران‌شهر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اهمیت دارد این است که فرودگاه بین المللی امام خمینی به عنوان دروازه داخلی ایران بیان کننده هویت ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، عباس آخوندی که عصر روز شنبه مهرماه بعد از پایان بخش نخست همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پنل تخصصی جذب سرمایه گذاری در پروژه های شهر فرودگاهی امام خمینی حضور یافت به احداث ترمینال ایرانشهر این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در نظر داریم عملیات اجرایی ترمینال مسافری ایرانشهر در سال جاری آغاز شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مسافری این ترمینال حدود ۲۲ میلیون مسافر در سال است گفت: از زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه ۳۰ ماه برای تکمیل آن زمان نیاز است.

آخوندی درباره معماری داخلی این ترمینال نیز گفت: معماری داخلی ترمینال ایرانشهر در اختیار سرمایه گذار است اما این ترمینال باید از یک هویت معماری که معرف «ایران اسلامی» است، باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آنچه که برای من در ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگاه بین المللی امام خمینی اهمیت دارد این است که فرودگاه بین المللی امام خمینی به عنوان دروازه داخلی ایران بیان کننده هویت ایران باشد.

نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی روز شنبه ۱۱ مهرماه آغاز به کار کرد و تا روز یکشنبه ۱۲ مهرماه ادامه دارد./

نظر شما