شناسهٔ خبر: 12661 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش پنل تخصصی معرفی پروژه های شهر فرودگاهی مطرح شد-۳

اظهارات مدیر هلندی پروژه شهر فرودگاهی درباره تاثیر توسعه فرودگاه امام (ره) در رشد اقتصادی منطقه/ پروژه‌های اصلی شهر فرودگاهی

پنل تخصصي معرفي فرودگاه امام خميني(ره) در همایش بين‌المللي معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مدیر هلندی پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی در سطح وسیع تر به رشد اقتصادی کل منطقه کمک می‌کند، گفت: شرکت ناکو به عنوان شرکت مادر سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی تا سال آینده مطالعات و برنامه های خود را برای شهر فرودگاهی بهینه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، پنل تخصصی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی عصر روز شنبه ۱۱ مهر ماه بعد از پایان بخش نخست همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این پنل کیل کلس تریزیل مدیرعامل شرکت هلندی ناکو به عنوان مشاور مادر شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، لوددیگ دبائو مدیر هلندی پروژه شهر فرودگاهی و اصغر فخریه کاشان مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه لوددیگ دبائو مدیر هلندی پروژه شهر فرودگاهی با بیان اینکه ارتباط هوایی یکی از فاکتورهای مهم در رشد اقتصادی هر کشور است، اظهار کرد: قطعا رفت و آمدها و تردد در فرودگاه‌ها به طور مستقیم در رشد اقتصادی تاثیرگذار است؛ علاوه بر این جذب گردشگر و توریسم نیز در توسعه اقتصادی در سطح کلان تاثیر دارد بنابراین توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی در سطح وسیع‌تر به رشد اقتصادی کل منطقه کمک می‌کند.

لوددیگ دبائو با اشاره به ارتباط ترافیک پروازی فرودگاه با مجموعه شهر فرودگاهی اظهار کرد: یک هم افزایی بین ترافیک پروازی در فرودگاه و مجموعه شهر فرودگاهی وجود دارد که هسته فرودگاه را در شهر فرودگاهی ایجاد می‌کند و مجموعه شهر فرودگاهی نیز متاثر از آن می‌شود.

وی ادامه داد: در دنیا انواع شهرهای فرودگاهی وجود دارد که فعالیت‌های اقتصادی آنها صرفا از محل درآمدهای فرودگاه نیست بلکه بخشی از درآمدهای فرودگاهی از محل مجموعه شهر فرودگاهی حاصل می‌شود.

مدیر پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه برای موفقیت آمیز بودن این مجموعه، پروژه‌‌های شهر فرودگاهی باید با مشارکت ذینفعان اجرا شود گفت: بنابراین برای توسعه شهر فرودگاهی باید تمام ذینفعان به کار گرفته شوند و در توسعه شهر فرودگاهی امام فعالیت داشته باشند.

لوددیگ دبائو ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی را از پروژه‌های تعریف شده در مجموعه شهر فرودگاهی امام عنوان کرد و افزود: شرکت ناکو به عنوان شرکت مادر سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی تا سال آینده مطالعات و برنامه‌های خود را برای شهر فرودگاهی بهینه می‌کند.

مدیر پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی، احداث ترمینال «ایران شهر»، پل ارتباط بین ترمینال فعلی و ترمینال ایران شهر، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، اتصال فرودگاه به تهران از طریق ریل و ایجاد بزرگراه دوم که به شهر متصل می شود را از پروژه‌های اصلی شهر فرودگاهی امام خمینی عنوان کرد.

شنبه هفته گذشته (۴ مهرماه) شرکت ناکو هلند از بین ۶۸ شرکت بین المللی فعال در حوزه فرودگاهی به عنوان مشاور کارفرما شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انتخاب شد.

نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی روز شنبه ۱۱ مهرماه آغاز به کار کرد و تا روز یکشنبه ۱۲ مهرماه ادامه دارد./

نظر شما