شناسهٔ خبر: 127327 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:

اعلام راهبردهای سفر ایمن و توسعه مسکن در نشست با استانداران

ببینید | نشست مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور با استانداران وزیر راه و شهرسازی از اعلام راهبردهای سفر ایمن از جمله رفع نقاط حادثه خیز، افزایش شبکه امدادی، بهداشتی و درمانی و نیز برنامه های آگاهی بخش در حوزه سفر ایمن در جاده ها و نیز برنامه های توسعه مسکن و ایجاد کارگاه بزرگ مسکن سازی به استانداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه نشست مشترک با استانداران در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی ۸۸۷ نقطه حادثه خیز از طریق فراوانی قابل توجه تصادفات رانندگی و  رفع ۲۰۰ نقطه پرحادثه تا پایان امسال بیان داشت:  از حدود ۲۹۰ هزار کیلومتر راه های فرعی و اصلی ، ۸ هزار  کیلومتر مسیر پرحادثه نیز شناسایی شده که رفع نقاط حادثه خیز این مسیر ها نیز در دستور کار مجموعه سازمان راهداری و پلیس قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طبق برآوردها امسال اوج اول سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا سوم فروردین خواهد بود که می بایست برای کاهش تصادفات از همه ابزارهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای مردم در خصوص معرفی نقاط پرخطر و رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در تصادفات علاوه بر عامل جاده، عامل انسانی و خودرو نیز نقش قابل توجهی دارند که برای ایجاد محیط آرامش بخش در مسیرها و ایجاد فضایی برای استراحت رانندگان و مسافران، امسال در۱۰۰ نقطه ایستگاه‌هایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام سفرهای نوروزی تدارک دیده شده است.

بذرپاش با اشاره به تجهیز راهدارخانه‌ها در جاده‌ها  و پویش «همراهان سفر ایمن» گفت: راهدارخانه ها و اماکن بین راهی را برای سفرهای نوروزی تجهیز خواهیم کرد تا در صورت نیاز مردم در طول سفر بتوانند برای استراحت حین طی مسیر از آنها استفاده کنند. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس آمار موجود تعداد قابل توجهی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرهاست، از این رو بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها برای بهبود وضعیت و کاهش تصادفات در این نقاط نیز تاکید کرد.

سال آینده کمک کنید کشور به کارگاه تولید مسکن تبدیل شود 

بذرپاش در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح مسکن و شهرسازی در نشست با استانداران، بیان کرد: در این نشست اقدامات در حال انجام در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و تامین مسکن روستایی و کلانشهرها و تهران، تسهیل ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و روش خودمالکی و موارد مربوط دیگر تشریح شد.

وی افزود: در این جلسه استان‌های پیشتاز در نهضت ملی مسکن اعلام و عقب ماندگی برخی استان‌ها نیز یادآوری شد و عوامل این عقب ماندگی مورد بررسی قرار گرفت تا اقدامات مورد نیاز برای سرعت بخشی در انجام امور حوزه مسکن صورت گیرد. 

وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: دستگاه‌های دولتی موظف هستند زمین‌های مازاد خود را برای طرح نهضت ملی مسکن ارائه کنند که در این راستا مقدمات انتقال سند زمین های شناسایی شده در حال انجام است و ۲۸ هزار هکتار از اراضی نیز  در مرحله بهره برداری قرار گرفته است که به یاری خدا سال آینده خبرهای خوبی به گوش خواهد رسید.

وی ادامه داد: حدود هزار و ۲۰۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور وجود دارد که در این شهرها واگذاری زمین برای ساخت واحد های مسکونی یک طبقه حیاط دار انجام می شود.