شناسهٔ خبر: 12750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

جابجایی کالا در بندر شهید باهنر از مرز یک میلیون تن گذشت/ افزایش ۸ درصدی تخلیه و بارگیری

بندر مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر از تخلیه و بارگیری یک میلیون تن انواع کالا و رشد ۸ درصدی حجم جابجایی محموله های تجاری در این بندر طی نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمد محسنی" با اشاره به عملکرد بندر شهید باهنر طی شش ماهه نخست سال ۹۴، اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع یک میلیون و ۶۴ هزار و ۶۱۳ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت، ۲۸ هزار و ۴۷۸ تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

محسنی همچنین حجم کابوتاژ غیرنفتی در این بندر را ۱۲ هزار و ۲۲۲ تن و در بخش کالاهای نفتی را حدود ۱۷۰هزار تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ترانزیت کالاهای غیرنفتی ۶۷ هزار تن و در بخش نفتی ۱۴۲ تن بوده است.

صادرات ۷۵۰ هزار تن انواع کالا از بندر باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر خاطرنشان کرد: طی نیمه سال جاری، ۷۰۳ هزار و ۳۳۷ تن کالاهای غیر نفتی و ۵۰ هزار و ۵۴۴ تن کالای نفتی از این بندر صادر شده است که در بخش جابجایی کالاهای غیر نفتی ۳۳ درصد و کالاهای نفتی ۷۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی را از جمله کالاهای صادراتی عنوان کرد که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می شود.

محسنی بیان کرد: طی مدت یادشده، تردد یکهزار و ۷۲۰ شناور و ۴۰ هزار دستگاه کامیون در این بندر ثبت شده است.

جابجایی ۱.۳ میلیون مسافر از طریق بنادر مرکز هرمزگان

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مهرماه جاری، یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۷۹ مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شدند.

تعداد مسافران خارجی مسیر دریایی خلیج فارس به مرز ۲۰هزار نفر رسید

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری، تعداد ۱۹هزار و ۷۰۵ مسافر در مسیرهای دریایی بین این بندر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شد.

صادرات۲۳۰ هزار راس دام زنده به عمان

وی گفت: صادرات سه هزار و ۱۳۱ TEU کانتینر یخچالی به مقصد کشور امارات، ۲۳۰ هزار و ۲۰۴ راس احشام به کشور عمان و ۳۰۷ هزار تن مواد فله ریلی از دیگر عملیاتی است که طی نیمه نخست سال جاری در این بندر انجام شد.

لازم به ذکر است، دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج فارس و تنگه هرمز، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله ویژگی های منحصربفرد بندر شهید باهنر هرمزگان است.

صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی و جابجایی مسافر از دیگر فعالیت های این بندر است و کشتی هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن و آبخور بیش از ۱۰ متر در این بندر پهلو می گیرند.

نظر شما