شناسهٔ خبر: 12751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیاز ۵۴۰ میلیارد ریالی برای تکمیل محور ازنا-شازند

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: از آغاز پروژه ازنا-شازند تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری این پروژه به اعتباری بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان ، مهندس ملکی با بیان اینکه اجرای عملیات احداث باند دوم محور ازنا - شازند در سال 91 شروع شده، اظهار داشت: اجرای عملیات تعریض، راه شکافی، انجام ابنیه فنی و عملیات خاکی در 7.5 کیلومتر از مسیر انجام ‌شده که در صورت وجود اعتبار لازم در سال 94 عملیات آسفالت این قطعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از شروع این پروژه تاکنون 280 میلیارد ریال ریال هزینه شده است، افزود: جهت تکمیل و بهره‌برداری این محور به اعتباری بیش از 540 میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در رابطه با مشکلات اجرایی محور ازنا - شازند، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در روند اجرایی این پروژه محدودیت شدید اعتبارات پیش‌بینی‌شده است، در حالی که هزینه‌های بسیار بالای اجرای عملیات راه‌سازی و به عبارتی عدم تناسب اعتبارات سالیانه با نیازهای واقعی پروژه سبب شده تا ادامه کار با مشکل مواجه باشد.

وی با بیان اینکه اداره كل راه و شهرسازی لرستان علی‌رغم کافی نبودن اعتبارات ، پیگیری‌هایی برای رفع مشکلات آن انجام داده است، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث باند دوم محور ازنا - شازند فعال و در دست اقدام است.

مهندس ملکی در رابطه با علت تصادفات رانندگي  این محور، اظهار داشت: عامل اصلی وقوع تصادفات در محور ازنا شازند افزایش بار ترافیکی این محور به‌ویژه در سال‌های اخیر،   ورود ناوگان حمل‌ و نقل سنگین،  تردد کامیون‌های حمل سوخت و سنگ‌های معدنی و از طرفی عرض کم و محدودیت ترافیکی این محور است.

نظر شما