شناسهٔ خبر: 12770 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس لهستانی کمیته حمل و نقل داخلی در کمیسیون اقتصادی ملل متحد در اروپا:

دعوت از ایران برای پیوستن به کمیته حمل و نقل جهانی/آمادگی لهستان برای اشتراک تجارب خود در حوزه راه‌سازی با ایران

جاده رییس لهستانی کمیته حمل و نقل داخلی در کمیسیون اقتصادی ملل متحد در اروپا اعلام کرد که لهستان به دنبال همکاری با ایران در زمینه حمل و نقل جاده ای و ریلی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت ترند آذربایجان، لهستان دستاوردهای بزرگی در ساخت جاده و خط آهن دارد و قصد دارد این تجربه را با ایران به اشتراک بگذارد. جرزی کلنیوسکی رییس لهستانی کمیته حمل و نقل داخلی در کمیسیون اقتصادی ملل متحد در اروپا (UNECE) با اشاره به نشست حمل و نقل و توسعه شهری در ایران گفت:به دنبال همکاری با تهران از طریق سفارت‌های ایران و لهستان در ورشو و تهران هستیم تا پروژه‌های مربوطه در دوران پسا تحریم را هماهنگ کنیم.

وی گفت: در پنج سال گذشته کشورش ۴۰ میلیارد یورو در ساخت جاده و ۲۰ میلیارد یورو در ساخت خط آهن سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق گفته‌های کلنیوسکی لهستان برنامه دارد ۶۰ میلیارد یورو در ساخت جاده و ۴۰ میلیارد یورو در ساخت خط آهن در هفت سال آینده سرمایه‌گذاری کند که این نشانگر توانمندی کشورش در این زمینه هاست.

رییس لهستانی کمیته حمل و نقل داخلی در کمیسیون اقتصادی ملل متحد در اروپا (UNECE) از ایران نیز دعوت به عمل آورد تا عضو کمیته حمل و نقل جهانی شود.

وی افزود: ایمنی و امنیت به اندازه کریدورهای حمل و نقل، فاکتورهای کنونی سازمان ملل در سیاست‌گذاری حوزه حمل و نقل است. جاده ابریشم از ایران می‌گذرد و همه ما از آن بهره می‌بریم./

نظر شما