شناسهٔ خبر: 127905 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

نصب ۱۰۰ دوربین جدید نظارتی در جاده‌ها برای ایام نوروز

وزیر در جمع هادیانفر وزیر راه و شهرسازی نصب دوربین‌های نظارتی را اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ایمنی جاده‌ها دانست و گفت: ۱۰۰ دوربین‌های نظارتی دیگر برای ایام نوروز در جاده‌ها نصب شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از زحمات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در جابه جایی بار و مسافر با توجه به افزایش هزینه‌های آن‌ها گفت: در شورای عالی حمل و نقل و ایمنی با حضور معاون اول رئیس جمهور نیز در خصوص رفع نقاط حادثه خیز و ایمنی راه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد و با توجه به تاکید رئیس جمهور بر تجهیز منابع برای این موضوع، تصمیمات خوبی در حوزه رفع نقاط حادثه خیز گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان راهداری هم به تجهیز راهدارخانه‌ها برای سفرهای نوروزی به ویژه در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها را آغاز کرده است.

بذرپاش گفت: با وزارت کشور نیز توافق شده تا شهرداری‌های کلان شهرها در ۳۰ کیلومتری جاده‌ها امکانات آتش نشانی خود را برای سفرهای نوروزی ارائه کنند و حتی برخی راهدارخانه‌ها را هم باید در امکانات آتش نشانی تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه کنترل های جدی در بخش نظارت بر اتوبوس‌های جاده‌ای در حال انجام است، گفت: نصب دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت راه است چرا که یکی از مهم‌ترین ابزارهای کنترلی ماست، به همین منظور تعداد ۱۰۰ دوربین نظارتی نیز تا پایان سال در جاده‌ها نصب خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تکمیل مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال در بهار سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طبق توافقات انجام شده وزارت صمت در بخش لاستیک،  روغن و لوازم یدکی به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کمک خواهد کرد.

بذرپاش با بیان اینکه هزینه رانندگان افزایش یافته و نیاز به توجه و کمک دوچندان ما دارند، به تشکیل کمیته مشترکی بین وزارت راه و وزارت صمت برای تجهیزات مورد نیاز ناوگان جاده‌ای از جمله لوازم یدکی اشاره کرد.