شناسهٔ خبر: 12800 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مخالفت فراکسیون رهروان با استیضاح وزیر راه و شهرسازی / این استیضاح مطالبات شخصی نمایندگان را دنبال می‌کند

فراکسیون رهروان ولایت دو عضو فراکسیون رهروان ولایت از مخالفت فراکسیون متبوعش با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

ایرچ ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز صبح فراکسیون در خصوص دو موضوع اساسی به سوالات نمایندگان پاسخ داد. اول، در خصوص خط آهن بجنورد در استان خراسان شمالی و دوم، در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری، همچنین توضیحاتی در خصوص مسکن مهر توضیحاتی داشت.

اظهارات ۵۱ نماینده مخالف و موافق استیضاح آخوندی / نظر ۹۰/۲ درصد نمایندگان: عملکرد آخوندی قابل قبول است

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: پاسخ‌های وزیر در خصوص خط ‌آهن استان خراسان شمالی به ویژه شهرستان بجنورد توضیحات فنی و تخصصی بود. همچنین توضیحات وی در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری که هر دو جزو ناظران ساخت و ساز در شهرها به شمار می‌روند توضیحاتی ارائه داد و شهرداری نمی‌تواند هم ناظر بر ساخت و ساز و هم مجری فرآیند ساخت مسکن باشد.

وی ادامه داد: توضیحات وزیر در خصوص مسکن مهر نیز از سوی اعضا قانع کننده تشخیص داده شد.

وی با اشاره به نظر فراکسیون رهروان ولایت در خصوص استیضاح آخوندی گفت: نمایندگان عضو فراکسیون معتقدند نباید رأی اعتمادشان را از وزیر سلب کنند. آنان تأکید دارند که مسائل سیاسی، فنی و کمبودهای مالی دولت تأثیر بسزایی در عملکرد دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت راه و شهرسازی داشته است.

همچنین ایلنا نوشت: عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی سیاس است، گفت: قبل از شروع صحن علنی مجلس جلسه‌ای با اعضای فراکسیون رهروان ولایت برگزار خواهد شد و مورد استیضاح در این جلسه بررسی می شود.

بهروز نعمتی با بیان اینکه اکثریت اعضای فراکسیون رهروان ولایت مخالف استیضاح آخوندی هستند اظهار کرد: این استیضاح کاملا  اهداف سیاسی و مطالبات شخصی نمایندگان را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان زحمات وزیر راه و شهرسازی در شرایط بحران مالی در طول دو سال گذشته را نادیده گرفت گفت: ارزیابی از عملکرد آخوندی مثبت است و نمی‌توان به دلیل تعویض یک مدیر کل استانی و یا رد صلاحیت افراد در انتخابات سازمان نظام مهندسی و یا امتناع از احداث خط راه‌آهنی که توجیه اقتصادی ندارد یک وزیر پرکار را  استیضاح کرد.

نعمتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اکثریت مجلس مخالف این استیضاح هستند، گفت:صبح فردا قبل از برگزاری جلسه استیضاح، فراکسیون رهروان ولایت که اغلب این  اعضا مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستند، جلسه‌ای برای بررسی موارد استیضاح و هماهنگی برگزار خواهند کرد.

نظر شما