شناسهٔ خبر: 128692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کلنگ زنی پروژه محور فرخشهر ـ شلمزار در چهارمحال و بختیاری

کلنگ زنی فرخشهر ـ شلمزار با حضور مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور، نمایندگان مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان و اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان پروژه محور فرخشهر، شلمزار در چهارمحال و بختیاری کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در این آیین، احداث محورهای مواصلاتی ایمن و استاندارد را از عوامل مهم پیشرفت و توسعه استان ها دانست و گفت: با پیگیری های مدیران و نمایندگان استان، بانک رفاه کارگران از محل ماده 56 در تأمین اعتبار تعدادی از پروژه های راه این استان مشارکت میکند.

اسماعیل لله گانی محور شهرکرد ـ شلمزار ـ کارون 4، محور فرخشهر ـ سه راه خراجی و لردگان ـ ایذه را پروژه های با مشارکت بانک رفاه معرفی کرد و افزود: این محورها دسترسی استان را به دو استان بزرگ خوزستان و اصفهان تسهیل می کند و علاوه بر حمل و نقل ریلی که برای استان در حال پیگیری است، بحث ترانزیت کالا از طریق این دو استان بزرگ برای چهارمحال و بختیاری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این آیین طول اجرای این پروژه را 38 کیلومتر با برآورد اولیه 400 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با هزینه های آزادسازی اراضی و مناقصه اخذ پیمانکار، پیش بینی اعتبار آن، حدود 800 میلیارد تومان خواهد بود.

حسینعلی مقصودی جاده موجود در این مسیر را دارای مشکلات متعدد دانست که در سال های گذشته تنها به روکش آسفالت و اصلاح موقت برخی نقاط حادثه خیز پرداخته شده است.

وی به پیگیری های مختلف برای اخذ ردیف ملی این پروژه در دوسال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از طریق ماده 56 با 4 بانک به محوریت بانک رفاه کارگران کشور برای تأمین اعتبار سه پروژه راه استان توافق صورت گرفت و برای این پروژه نیز مبلغ 300 میلیارد تومان تخصیص درنظر گرفته شد.

وی عملیات اجرایی این پروژه را بهسازی و ارتقاء محور فرخشهر ـ سه راه خراجی بصورت راه اصلی، ایمن و احداث باند دوم در بخش هایی از محور عنوان و اظهار امیدواری کرد؛  بر اساس هدف گذاری صورت گرفته این پروژه در کمتر از دوسال آماده و بهره برداری گردد.