شناسهٔ خبر: 12870 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

میردامادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

هر ۲ ماه یک قطار ریل‌باس به ناوگان حومه‌ای اضافه می‌شود/ هدف‌گذاری برای جابجایی ۲۰ ميليون مسافر در سال تا افق ۱۴۰۰

ریل باس قطار حومه ای مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای از جابجایی ۲۰ ميليون مسافر در سال با ناوگان قطار حومه‌ای تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: طبق قرارداد شرکت راه‌آهن با شرکت اریکوی ابهر هر دو ماه یک قطار ریل باس به ناوگان حومه‌ای اضافه می‌شود.

سید محسن میردامادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی درباره افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای گفت: براساس برنامه برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است تا سال ۱۴۰۰ بايد آمار جابه‌جايي مسافر در بخش قطارهاي حومه‌اي به ۲۰ ميليون نفر در سال افزايش يابد که راه‌اندازی قطار حومه‌ای نيشابور - بينالود - مشهد با همین هدف انجام شد.

وی با بیان اینکه برای این مسیر قطاری با دو سالن ۱۰۸ نفره در نظر گرفته شده است و اگر تقاضا زیاد باشد می‌توانیم تعداد این سالن‌ها را به ۱۰ عدد افزایش دهیم ادامه داد: براي توسعه و راه‌اندازي قطارهاي حومه‌اي با توجه به شرايط خاص استان خراسان رضوي به هر اندازه که نياز باشد آماده ارائه خدمات هستيم.

میردامادی گفت: ما به دنبال این هستیم تا قطارهای جدیدی را به ناوگان حومه‌ای اضافه کنیم و شرکت توسعه صنایع ریلی (ایریکو) واقع در ابهر مجددا با همین هدف راه اندازی شد و قرار است هر دو ماه یک قطار ریل باس به خطوط حومه‌ای اضافه شود.

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای گفت: قطارهایی که در حال حاضر در خطوط حومه‌ای استفاده می‌شود از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند حداکثر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سیر و حرکت داشته باشند. وقتی که ناوگان جدیدی به خطوط قطار حومه‌ای اضافه شوند در طول روز تعداد قطارها می‌تواند افزایش و انتظار مردم برای رسیدن قطار کاهش یابد. برای مثال هم اکنون در مسیر تهران-شهرقدس-کرج-هشتگرد-قزوین ۶  قطار و در مسیر تهران-پرند ۵ قطار در حال تردد است که اگر ناوگان ریلی جدیدی به این خطوط اضافه شود می‌توانیم این تعداد را افزایش دهیم.

قطار حومه‌اي نيشابور - بينالود - مشهد با سرعت ۱۲۰ کيلومتر در ساعت که تا ۱۶۰ کيلومتر نيز قابل افزايش است در مدت يک ساعت و ۳۰ دقيقه مسير مشهد - نيشابور را طي مي‌کند. اين قطار داراي دو واگن دو طبقه به ارزش ۷۰ ميليارد ريال است و در مجموع با ظرفيت ۲۱۶ نفر به صورت روزانه در اين مسير رفت و آمد مي‌کند./

برچسب‌ها:

نظر شما