شناسهٔ خبر: 12880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واحدی ، رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان تهران :

آماده برگزاری انتخابات به نحو مطلوب هستیم/ مشارکت حداکثری مهندسان ضامن پویایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی

فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از حق رای ۵۶ هزار نفر مهندس استان تهران برای انتخابات روز پنجشنبه ۱۶ مهر ماه خبر داد و گفت:در هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران۴۰۹ نفر به عنوان کاندیدا ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۲ نفر تایید صلاحیت شده اند.از همه مهندسان تهرانی که کارت اشتغال نظام مهندسی دارند نیز می خواهیم انتخابات را جدی بگیرند و فردا به ۳۱ شعبه اخذ رای در دانشگاه‌های معتبر تهران و دانشگاه‌های پیام نور ۱۶ شهرستان مراجعه کنند.

فریبرز واحدی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در یک پروسه زمانی مشخص انجام شد و با استعلام از مراجع چهارگانه شورای انتظامی، سیستم قضایی، پلیس امنیت و .... به پایان رسید گفت: پس از ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم شرکت کارکنان وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها، شورای شهر و وزارت کشور صلاحیت کاندیداها مجدد با استعلام از مراجع مسئول انجام شد.

واحدی در ادامه با بیان اینکه جامعه مهندسی کشور به اندیشه‌های خلاق، دستان پرتوان و همت‌های بلند برای رسیدن به آرزوهای سترگ نیازمند است افزود:۵۶  هزار نفر مهندس استان تهران می توانند با کارت‌ملی یا کارت نظام‌مهندسی به شعب اخذ رای مراجعه کرده و تعرفه رای خود را داخل صندوق‌ها بیندازند.

واحدی ضمن بیان این مطب که جلسات متعددی در هیات اجرایی و هیات نظارت برای سلامت انتخابات برگزار شده و یک بار طی هفته جاری نیز آزمایش های سخت افزاری و نرم افزاری اخذ رای الکتریکی انجام شده است، گفت از ۸ صبح فردا تا ساعت ۱۷ عصر، منتظر مهندسان عزیز تهرانی هستیم تا در سرنوشت خود مشارکت حداکثری داشته باشند.

واحدی در‌باره چگونگی رسیدگی به مشکلات و برخی اعتراض‌های احتمالی نیز گفت: با توجه به بارگذاری جمعیتی استان تهران که ۲۰ درصد جمعیت کشور و یک پنجم تعداد مهندسان دارای پروانه اشتغال کشور را در خود جای داده است، باید بگویم این موضوع سبب شده‌است تا اهمیت تهران برای مشخص شدن اعضای هیات مدیره نظام مهندسی از حساسیت بیشتری نسبت به سایر استانها برخوردار باشد. بدیهی است که مشکلاتی هم اگر در این خصوص پیش بیاید با توجه به شیوه‌نامه انتخاباتی و مراجعه به قانون و مقررات سازمان نظام‌مهندسی آنها را برطرف خواهیم‌کرد.                                      

وی گفت: اکنون که در سال همدلی و همزبانی هستیم، انتخابات دوره هفتم اعضای هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها، مهم‌ترین و اساسی ترین نقطه تصمیم‌گیری جمعی مهندسان ساختمان در هر دوره این نهاد بزرگ حرفه ای است تا سازمان وظایف خود را در راستای توسعه و اعتلای مهندسی، قانون گرایی و تامین حقوق شهروندی به نحو مطلوب به انجام برساند. از جمله این وظایف احقاق حق مهندسان جوان، اشتغالزایی مناسب برای مهندسان جوان، اعتماد مردم به جایگاه مهندسی، رقابت پذیری سالم در فضای فنی ساخت و ساز کشور، ارجاع عادلانه کار، کنترل دقیق بر فرآیند ساخت و سازها و ... است.

سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با ۳۳۰ هزار نفر عضو بزرگترین تشکل صنفی کشور را تشکیل می‌دهد که مهندسان عضو آن در سراسر کشور به انجام امور خدمات مهندسی مشغول هستند. همچنین مطابق قانون، هر سه سال یکبار انتخابات هیئت‌مدیره استان‌ها انجام می‌شود که هیئت مدیره جزو ارکان سازمان و مهمترین رکن تلقی می‌شود و وظیفه تنسیق امور مهندسان و دستیابی به اهداف نظام مهندسی تصریح شده در قانون را برعهده دارند.

هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان فردا پنجشنبه -16مهرماه -از ساعت 8صبح تا 17 بعدازظهر و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./

نظر شما