شناسهٔ خبر: 129089 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه وشهرسازی انجام شد؛

ورود ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور

قطار در چهارمین مرحله نوسازی ناوگان ریلی در سال جاری، ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان وارد ناوگان ریلی کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز ۲۴ اسفندماه مراسم نوسازی ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه‌آهن برگزار و طی این مراسم ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

این نوسازی شامل ۴۵۳ دستگاه واگن باری نو به ارزش یک هزار و ۱۵ میلیارد تومان، ۶ دستگاه لکوموتیو نو به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان و ۹ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان می‌شود.

همچنین طی این مراسم ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و ۲۲ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شد.

نوع واگن‌های باری لبه کوتاه، حمل بالاست، لبه بلند، حمل غلات و حمل کانتینر ۲۶ متری بوده است و مجموعا ۱۴ شرکت اقدامات لازم برای تولید و بازسازی این دستگاه‌ها را انجام داده‌اند.

گفتنی است با اجرای آخرین مرحله نوسازی ناوگان ریلی در سال جاری، مجموعا یک هزار و ۶۶۰ دستگاه واگن و لکوموتیو طی سال ۱۴۰۱ وارد ناوگان ریلی کشور شده است.

این نوسازی شامل یک هزار و ۵۷۰ دستگاه واگن باری نو، ۲۳دستگاه لکوموتیو نو و ۱۷ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو و ۴۰ دستگاه واگن مسافری نوسازی شده می‌شود.

شرکت راه‌آهن در سال جاری طی ۴ مرحله در فصول مختلف سال نسبت به نوسازی و توسعه ناوگان ریلی اقدام کرده که بر اساس آن، در فصل بهار ۳۱۹ دستگاه به ارزش ریالی ۹۴۶ میلیارد تومان، ۴۱۳ دستگاه به ارزش ریالی یک هزار و ۲۷ میلیارد تومان، ۴۲۸ دستگاه به ارزش ریالی یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان و ۵۰۰ دستگاه به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۱ وارد ناوگان ریلی کشور شده است که مجموع آن به یک هزار و ۶۶۰ دستگاه میرسد.

به عبارتی حمل و نقل ریلی کشور با یک هزار و ۵۷۰ دستگاه واگن باری نو، ۲۳دستگاه لکوموتیو نو و ۱۷ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو و ۴۰ دستگاه واگن مسافری نوسازی شده، همراه بوده و در تعداد ناوگان ۴۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته کسب کرده است.