شناسهٔ خبر: 129479 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه شهدای زنجان اعلام کرد؛

افتتاح و بهره‌برداری از سامانه‌های جدید کنسول و سوئیچینگ/ سامانه‌های جدید فرستنده و گیرنده ثابت هوانوردی و ایستگاه فرستنده فرودگاه زنجان طی یکسال گذشته

قاسمی فرودگاه زنجان مدیرکل فرودگاه شهدای زنجان به اهم اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ شامل خدمات‌رسانی به پروازهای حج تمتع، ارائه خدمات به ۳۲ پرواز مسافربری و ۱۲۸۸پرواز غیرمسافربری(مقامات،نظامی،انتظامی،امدادی،آموزشی و...)، افتتاح و بهره‌برداری از سامانه‌های جدید کنسول و سوئیچینگ (ارتباطی) و ... اشاره کرد و اقدامات پیش‌رو برای سال جدید را بر شمرد.

 محمد قاسمی مدیرکل فرودگاه شهدای زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام شده در فرودگاه شهدای زنجان در سال ۱۴۰۱ گفت: در این سال اقدامات بسیاری انجام دادیم که می‎توانم به ارائه خدمات به پروازهای مسافربری  داخلی و خارجی از جمله پروازهای حج تمتع اشاره کنم که با رضایتمندی بالای زائرین و مراجعین در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

افتتاح و بهره‌برداری از سامانه‌های جدید کنسول و سوئیچینگ/ سامانه‌های جدید فرستنده و گیرنده ثابت هوانوردی و ایستگاه فرستنده فرودگاه زنجان

همچنین ارائه خدمات به ۳۲ پرواز مسافربری و ۱۲۸۸پرواز غیرمسافربری(مقامات،نظامی،انتظامی،امدادی،آموزشی و...)، افتتاح و بهره‌برداری از سامانه‌های جدید کنسول و سوئیچینگ (ارتباطی) تولید داخل(دانش بنیان)برج مراقبت پرواز این فرودگاه، افتتاح و بهره برداری از ایستگاه فرستنده فرودگاه زنجان و بهره‌برداری از سامانه‌های جدید فرستنده و گیرنده ثابت هوانوردی آن، تجهیز و بهسازی ترمینال فرودگاه، تجهیز فرودگاه به خودروی برف‌روب و اوره پاش جدید، انجام پروژه ۷۰۰۰ متری فیبر نوری و ۶۰۰۰ متری کابل برق روشنایی جاده حفاظتی و محیط پیرامونی فرودگاه(دوربین های حراست)، محوطه سازی ایرساید فرودگاه و... از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

افزایش سطح ایمنی و امنیتی فرودگاه

قاسمی افزود: راه اندازی سامانه ۱۹۹، نصب و راه اندازی اکسس کنترل در مبادی ورودی وخروجی مناطق طبقه بندی فرودگاه و دو دستگاه گیت کنترل تردد، برقراری ارتباط MPLS  سایت رادار گیلوان، بهره‌برداری از پروژه آنتن جدید ایستگاه RCAG  گیلوان زنجان، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ایستگاه رادار و RCAG  گیلوان زنجان شامل راه اندازی سه بستر ارتباطی(E۱ برای خطوط RCAG)، (MPLS برایRADAR DATA) و (MPLS برای RCMS RADAR) و بهره برداری از دو پروژه پلکان دسترسی به پد استال رادار و دیوار حفاظتی سایت رادار و همچنین بهسازی سیستم آبرسانی سایت رادار،  بهسازی و درزگیری  بخشی از سطوح پروازی، تکمیل فاز اجرای نصب تجهیزات روشنایی و دوربین مداربسته در محدوده جاده های حفاظتی فرودگاه در جهت افزایش سطح ایمنی و امنیتی ، تجهیز فرودگاه به بیل بکهو و متعلقات آن و...   از دیگر فعالیت‎‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱  است.

اقدام جهت  ایجاد مسیرهای پروازی جدید در سال۱۴۰۲

وی در مورد برنامه‎‌ها و طرح‎‌های پیش‌‎بینی شده برای سال ۱۴۰۲ گفت: پیگیری برای ایجاد مسیرهای پروازی برای مسیرهای مشهد، عتبات، ترکیه و غیره، اتمام پروژه نیمه کاره توسعه فضای ترمینالی در بخش غرب و شرق آن، پیگیری برای اجرا شدن  پروژه کارگو ترمینال که مقدمات اجرای آن در حال پیگیری است، برنامه‎‌ریزی برای تکمیل عملیات بهسازی و زیباسازی ترمینال داخلی فرودگاه، تبیین فرصت‎‌های سرمایه‌گذاری و یافتن سرمایه‌‎گذار جهت توسعه فرودگاه، اخذ سند برای بخشی از زمین‌های فرودگاه که فاقد سند هستند و... از جمله برنامه‌هایی است که به امید خدا در سال جدید پیگیر اجرای آن‌ها خواهیم بود.

اقدامات ایام نوروز و زیباسازی فرودگاه

گفتنی‌است این مقام مسؤل در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اقدامات نوروزی گفت: هماهنگی تمام نیروها برای شیفت های خاص نوروز، به روز رسانی پرتال فرودگاه و راه اندازی بخش ویژه نوروز در آن، و زیباسازی ترمینال محوطه و فضای سبز، کاشت گل‌های فصلی و گستردن سفره هفت سین در ترمینال، از جمله اقداماتی است که در این روزها در راستای تحقق شعار سفرشاد-ایران آباد انجام دادیم.