شناسهٔ خبر: 129551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد:

سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان یزد به‌صورت کامل آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند

عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل و سامانه‌های هوشمند جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه مرکز مدیریت راه‌های استان به‌عنوان متولی بحث هوشمندسازی جاده‌های مواصلاتی فعالیت می‌کند اظهار کرد: علاوه بر مدیریت و متولی بودن هوشمندسازی جاده‌های مواصلاتی استان، سامانه ۱۴۱ یا مرکز ۲۴ ساعته پاسخگویی به مردم نیز یکی از وظایف مهم این اداره است.

وی افزود: مرکز ۱۴۱ علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در زمینه مسافری، باری و حمل‌ونقل، در راستای استعلام شرایط جوی، وضعیت جاده‌ها، اطلاعات مسیر و فاصله بین شهرها، رسیدگی به شکایات مردم در خصوص مشکلات جاده‌ای نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

عقدایی با اشاره به اینکه در ایام نوروز میزان سفرهای جاده‌ای به علت تعطیلات افزایش می‌یابد، تصریح کرد: به علت افزایش مسافرت در ایام نوروز میزان تماس با این سامانه نیز بیشتر می‌شود و امید است در این ایام با راهنمایی و کمک به مردم از طریق این سامانه بتوانیم در زمینه جاده‌ای شرایط را برای مسافران تسهیل کنیم.

وی با اشاره به هوشمندسازی جاده‌های استان یزد عنوان کرد: این مرکز با ۹۶ سامانه ترددشمار، ۵۹ سامانه و دوربین ثبت تخلف تمامی محورهای استان را رصد و مورد پایش قرار می‌دهد و در ضمن اینکه کلیه ناوگان راهداری استان مجهز به سیستم موقعیت‌یاب هستند که در راستای هوشمندسازی جاده‌های استان به کار گرفته شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: ۲۱ دوربین نظارتی در راستای کمک به فعالیت کارکنان سامانه ۱۴۱ در سطح استان وجود دارد که در صورت بروز هر گونه تغییری از جمله شرایط جوی، ترافیک جاده‌ای و... توسط دوربین‌ها رصد شده و در بستر لازم به همشهریان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به پوشش شبکه رادیویی بی‌سیم در سطح استان گفت: کلیه ادارات شهرستان‌ها با شبکه بی‌سیم ارتباط دارند که در صورت نیاز بتواند از آن استفاده کنند.

عقدایی از دو سامانه پیام متحرک در سطح استان خبر داد و گفت: تابلوهای پیام متحرک در دونقطه از سطح استان نیز وجود دارند که تحت‌نظر این اداره است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به سامانه توزین در حال حرکت یا WIM بیان کرد: در بحث اضافه تناژ و همچنین در زمینه ثبت تخلف سرعت از این سامانه استفاده می‌شود که با استفاده از این سامانه اضافه تناژها و شناسایی ماشین‌های بدون بارنامه رصد می‌شود و امکان ثبت و بررسی و ارسال اطلاعات به حوزه حمل‌ونقل برای برخورد با متخلفین نیز وجود دارد.

عقدایی از آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای مرکز مدیریت راه استان یزد خبر داد و گفت: برای خدمت‌رسانی به مسافران در ایام عید آمادگی کامل وجود دارد و باتوجه‌به اهمیت مرکز مدیریت، تلاش کردیم تا اطلاعات و آمار را به‌صورت دقیق و به‌صورت روزانه به دستگاه‌های مرتبط ارسال شود.