شناسهٔ خبر: 129561 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه همدان اعلام کرد؛

فرودگاه همدان قابلیت سرویس‌دهی به ۲ الی ۳ فروند ایرباس پهن پیکر را دارد

فرودگاه همدان مدیر فرودگاه همدان با اشاره به امکانات موجود در فرودگاه همدان از قبیل: باند، پارکینگ هواپیما، چراغ باند، سیستم ناوبری، ترمینال مناسب و... اعلام کرد: این فرودگاه قابلیت سرویس دهی به ۲ الی ۳ فروند ایرباس پهن پیکر را دارد.

علی اصغر جهانگیری معز مدیر فرودگاه همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: فرودگاه شهدای همدان یکی از فرودگاه‌های قدیمی غرب کشور است که طی سال های اخیر با انجام پروژه‌هایی با اهداف توسعه ای، در حال حاضر زیر ساخت های لازم از قبیل باند، پارکینگ هواپیما، چراغ باند، سیستم ناوبری، ترمینال مناسب و ... جهت برقراری پروازهای پهن پیکر را دارا است.

جهانگیری معز ادامه داد:  این فرودگاه در صورت لزوم، همزمان قابلیت سرویس‌دهی به ۲ الی ۳ فروند ایرباس پهن پیکر را نیز دارد اما متاسفانه به دلیل توزیع نامناسب پروازی و عدم تمایل شرکت های هواپیمایی در انجام پرواز از فرودگاه همدان، در سال ۱۴۰۱ به غیر از چند پرواز نوروزی و پرواز های حج تمتع ۱۴۰۱  پرواز دیگری از این فرودگاه انجام نشده است؛ لذا می‌توان گفت اهم برنامه های سال گذشته پیگیری پرواز بوده است و در این میان فقط پروازهای حج مورد قبول می باشد که طی آن حجاج استان‌های همدان و کردستان به بهترین نحو  از فرودگاه همدان جابه جا شده اند .

وی در خصوص برنامه های پیش‌رو برای سال جدید نیز با اشاره به  پیگیری پرواز از فرودگاه همدان خصوصا پرواز حج سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به این که هیچگونه پرواز نوروزی جهت نوروز ۱۴۰۲ به این فرودگاه اختصاص نیافته لذا برنامه خاصی نیز برای فرودگاه متصور نمی باشد و در حال حاضر نیز در حدود ۹ ماه است که هیچگونه پرواز مسافربری از این فرودگاه انجام نشده است .

مدیر فرودگاه همدان در خاتمه متعهد و مسئولانه تقاضا کرد: خواهشمندیم در صورت امکان سازمان هواپیمایی کشوری با توزیع مناسب پروازی، فرودگاه هایی در سطح فرودگاه همدان را از رکود خارج کند.