شناسهٔ خبر: 12978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۲۵میلیارد ریال برای ساخت پل مند‌کاکی بوشهر

پل مند کاکی رئیس اداره راه وشهرسازی دشتی استان بوشهرگفت: امسال ۲۵میلیارد ریال برای احداث پل روی رودخانه مند درمحور کاکی به شیخیان در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر، علیرضا پور‌رضا افزود: این پل ششمین پل بزرگی است که روی رودخانه‌مند درشهرستان دشتی ساخته خواهد شد ومحور کاکی به شیخیان و دهستان ساحلی کبگان و پارس شمالی را به هم متصل می‌کند.

پوررضا اضافه کرد: این میزان اعتباربا تلاش‌های ویژه نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس شورای‌اسلامی ازمحل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی افزود: محور کاکی به شیخیان ۱۳ کیلومتر طول دارد که ۱۰ کیلومتر این محور حدفاصل کاکی تا مسیله و ابتدای پل تکمیل و آسفالت شده و تنها سه کیلومتراین محور که شامل پل و۲ کیلومتر بعد از پل تا شیخیان است امسال ساخته خواهد شد.

پور‌رضا بیان کرد: ساخت محور ارتباطی کاکی به شیخیان باعث می‌شود فاصله مرکز بخش کاکی به دهستان ساحلی کبگان ۳۰ کیلومتر کاهش یابد.

رئيس‌اداره راه و شهرسازي شهرستان دشتي گفت: همچنین ساخت این جاده باعث بهبود وتسهیل تردد در محور‌های ارتباطی شهرستان و برقراری ارتباط مناسب و ایمن بین دو بزرگراه خورموج به کنگان و بوشهر به دیر در ساحل این شهرستان و توسعه مناطق ساحلی شهرستان دشتی بویژه بندر در دست ساخت لاور ساحلی خواهد‌شد.

شهرستان دشتی با ۸۰ هزارنفرجمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است./

نظر شما