شناسهٔ خبر: 12981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حل مشکل تأمین تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی با لغو تحریم‌ها

بازدید از بندر شهید رجایی مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان بازدید از فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی از پیگیری‌های صورت گرفته به منظور رفع موانع تأمین تجهیزات استراتژیک این بندر با لغو تحریم‌ها خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی اکبر حاجی‌محمدی در حاشیه این بازدید هدف از سفر خود به استان هرمزگان را بررسی مصوبات و تعهدات سفر کاروان تدبیر و امید در سال ۹۲ به این استان عنوان کرد و افزود: از جمله این تعهدات، اجرای بخش نخست فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی است.

وی ادامه داد:تأمین تجهیزات استراتژیک فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید‌رجایی در گذشته با موانعی روبرو شده بود که با لغو تحریم ها امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

به گفته مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در زمینه خرید این تجهیزات یک سری محدودیت‌ها و مسائل مالی نیز وجود دارد که دولت پیگیر تأمین کردن آن است.

حاجی محمدی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی بخش نخست فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر عواید استانی، منافع زیادی برای اقتصاد کشور به همراه دارد، تاکنون نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم و دولت نیز در این زمینه به تعهدات خود عمل کرده است.

"صالح دریانورد" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان در مصاحبه‌ای مجموع تعهدات سفر سال ۹۲ رئیس جمهور به این استان را ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اولویت این مصوبات بیشتر روی تخصیص اعتبار به پروژه‌های موجود و نیمه‌تمام متمرکز است که در زمینه بهبود کیفیت ظرفیت‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید دستاوردهای خوبی داشته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت و لزوم عملیاتی شدن فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی، افزود: این طرح در زمینه افزایش ظرفیت ترانزیت کشور حائز اهمیت است که تحولی در افزایش زیرساخت‌های حمل و نقلی دارد.

دریانورد همچنین ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل منابع مالی و فاینانس این طرح به طور کامل مرتفع شود.

یادآور می شود،بخش نخست فاز ۳ شامل ۴۴۲ متر ساخت اسکله به عمق ۱۶ متر و لایروبی یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر می باشد که عملیات اجرایی آن بهمن ماه سال ۹۳ آغاز شد.

این طرح با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری از منابع داخلی سازمان‌بنادر و دریانوردی در مدت ۱۸ ماه اجرایی می‌شود./

نظر شما