شناسهٔ خبر: 129820 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه‌ و شهرسازی با تبریک روز جهانی هواشناسی، مطرح کرد؛

نقش تعیین کننده دانش هواشناسی و اطلاعات بهنگام جوی در فعالیت‌های عمومی و تخصصی

وزیر تاجبخش وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی ضمن تبریک روز جهانی هواشناسی، نقش اطلاعات بهنگام جوی و دانش هواشناسی در فعالیت‌ها و تصمیمات عمومی و تخصصی را مهم و تعیین کننده دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی طی پیامی، سوم فروردین(۲۳ مارس) روز جهانی هواشناسی را تبریک گفت.

وی در پیام خود نقش اطلاعات بهنگام جوی و دانش هواشناسی  در فعالیت‌ها و تصمیمات عمومی و تخصصی را مهم و تعیین کننده دانست.

متن پیام بذرپاش به شرح زیر است:

امروزه دانش هواشناسی و اطلاعات بهنگام جوی نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در فعالیت‌های عمومی و تخصصی جوامع دارد و تصمیم گیری‌های بسیاری از بخش‌های اجرایی در حوزه‌های اقتصاد، حمل و نقل، محیط زیست، عمران، مدیریت منابع آب کشاورزی و غیره مبتنی بر داده اطلاعات و خدمات هواشناسی بهینه خواهد شد.
خوشبختانه سازمان هواشناسی کشور با اتکا به دانش فنی و توان تخصصی نخبگان و مهندسان خود پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های هواشناسی و ارائه خدمات جوی داشته است و بسیاری از خدمات کنونی این سازمان به صورت کاملا بومی در حال ارائه است.

تولید نرم افزارها و سامانه‌های پایش و پیش‌بینی وضع هوا، ارائه محصولات و خدمات کاربردی مطابق با استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی و ارائه خدمات بین‌المللی به برخی کشورهای منطقه بخشی از افتخارات سازمان علمی - خدماتی هواشناسی کشور است که با تعهد، تخصص، پشتکار و فعالیت‌های فناورانه نیروهای انقلابی و دلسوز آن حاصل شده است.

امید است با ظرفیت.های موجود سازمان، دستگاه‌های اجرایی مسئول و مراکز علمی و پژوهشی کشور بتوان بهترین راهکارهای علمی برای عبور از چالش‌های جوی کشور نظیر خشکسالی، آلودگی هوا و طوفانهای گرد و خاک اتخاذ کرد تا نه تنها آینده روشنی از وضع هوا اقلیم و آب در کشور رقم بخورد که دنیا نیز از این ظرفیت‌ها برای عبور از این مخاطرات مشترک استفاده کند.

اینجانب ضمن تشکر از زحمات کارکنان سازمان هواشناسی کشور فرا رسیدن ۲۳ مارس - روز جهانی هواشناسی با شعاره آینده وضع هوا اقلیم و آب در گذر از نسل‌ها را به همکاران این سازمان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با توکل بر خداوند متعال و ائمه اطهار همواره در تمامی عرصه‌ها برای خدمت به ملت عزیز ایران موفق و پیروز باشید.