شناسهٔ خبر: 129830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

اقدام بی سابقه تامین زمین هزار هکتاری در اردبیل / نهضت ملی مسکن استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ سرعت می گیرد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : یک هزار هکتار زمین در مرحله توافق نهایی با مالکان است تا برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : استان اردبیل در یک برنامه چهارساله در طرح نهضت ملی مسکن تلاش می کند تا ۷۹ هزار و ۱۲۳ واحد مسکن را تهیه و تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد : تاکنون ۱۰۷ هزار نفر در این طرح در استان اردبیل ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۴۵۶ نفر حایز شرایط شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تائید نهایی ۳۷ هزار و ۱۵۷ نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: عملیات ساخت ۷ هزار واحد در سطح استان برای متقاضیانی که شرایط آنها به مرحله تائید نهایی رسیده شروع شده است.

حیدری ادامه داد: در همه شهرهای استان زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن تامین شده که به شکل ویلایی و یا بنیاد ساخت مراحل تحویل زمین و احداث واحدها در حال انجام است.

توافق نهایی برای تامین هزار هکتار زمین

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : تنها چالش ما تامین زمین در مرکز استان بود که به رغم وجود دو تا سه پیشنهاد ارائه زمین برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی با تاکید استاندار اردبیل قرار شد ساخت واحدها در زمینی آغاز شود که حداکثر قیمت واحدها به جهت موقعیت مکانی که ساخته می شود را برای متقاضیان به همراه داشته و آینده فضای احداث این واحدها چشم اندازی مناسب داشته باشد.

حیدری گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یک اقدام بی سابقه تامین زمین یک هزار هکتاری در اردبیل برای ساخت مسکن انجام شد و ما تلاش کردیم با انجام توافقی که با صاحبان زمین ها داشتیم توافق نهایی را در تامین یک هزار هکتار انجام دهیم.

وی از متقاضیان نهضت ملی مسکن استان و شهر اردبیل که به تازگی پیامک واریز وجه را دریافت کرده اند خواست؛ با پرداخت آورده اولیه به ساخت این واحدها در سریع ترین زمان کمک کنند تا ما بتوانیم به موقع آنها را تحویل متقاضیان دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: ۵۰۵ هکتار از این زمین ها تاکنون تحویل شده و مراحل طراحی و آماده سازی زمین برای ساخت مسکن انجام می شود که با حضور وزیر راه و شهرسازی در اسفند ماه سال گذشته کلنگ زنی این پروژه را نیز شاهد بودیم.

وی اظهار کرد : عملیات ساخت بعد از آماده سازی زمین و تکمیل مراحل تملک اراضی انجام می شود تا در فازهای مختلف واحدهای احداثی تحویل متقاضیان شود.

ریالی از بابت تامین زمین از متقاضیان دریافت نمی کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد : قرار شده برای ساخت این واحدها در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و از بابت تامین زمین به شکل ۹۹ ساله ریالی منابع نقدی از متقاضیان دریافت نشود.

حیدری ادامه داد: در ساخت این واحدها و همچنین ۱۸۰ واحدی که در اسفند ماه سال گذشته تحویل مردم دادیم کوچکترین نقص و کوتاهی را شاهد نبودیم و ما براساس آئین نامه ۲۸۰۰ و رعایت مباحث ۱۹ واحدهای کیفی و مناسب را تحویل متقاضیان دادیم.

وی گفت: به تناسب واریزی متقاضیان عملیات ساخت مسکن در این طرح سرعت می گیرد و از لحاظ فضا و شرایط ساخت و کیفیت آن واحدهای احداثی در قالب طرح نهضت ملی متفاوت از مسکن مهر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به نگرانی متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی از بابت اقساط تسهیلات پرداختی اشاره کرد و افزود : این امر از حدود اختیارات ما خارج است اما تمام مسئولان امر تلاش می کنند تا کمترین فشار از بابت آورده و بازپرداخت تسهیلات اعطا شده برای متقاضیان تحمیل شود.