شناسهٔ خبر: 129901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛

کاهش ۹۰ درصدی ترددهای ورودی یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان ترددهای ورودی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه در تاریخ ۳ فروردین و هم‌زمان با شروع ماه مبارک رمضان ۳۸ هزار و ۱۰۵ خودرو وارد استان یزد شده است اظهار کرد: این عدد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد که علت آن شروع ماه مبارک رمضان و کاهش سفرهای نوروزی از سوی هم‌وطنان در این ایام است.

وی ادامه داد: در اولین روز ماه مبارک رمضان تعداد خودروهای خروجی از محورهای مواصلاتی استان نیز به ۴۳ هزار و ۹۶۰ دستگاه رسید که نشان از اتمام بسیاری از سفرها به علت شروع این ماه مبارک است.

رستگاری با بیان اینکه این کاهش مسافرت‌ها در زمینه جابه‌جایی با ناوگان عمومی استان نیز مشهود بوده است ابراز کرد: تعداد سفر و مسافر ورودی به استان از طریق ناوگان عمومی نسبت به مدت مشابه سال قبل در روز گذشته حدود ۶۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اینکه هم‌وطنان در ایام تعطیلات نوروز سال جاری سفرهای خود را مدیریت کرده‌اند تصریح کرد: در شرایطی که سال‌های گذشته اوج سفرهای نوروزی را در هفته اول فروردین شاهد بودیم در سال جاری به علت شروع ماه مبارک رمضان، سفرهای نوروزی توسط هم‌وطنان زودتر از زمان سال‌های گذشته شروع شد به‌نحوی‌که بیشترین تعداد خودروی ورودی به استان مربوط به تاریخ ۲۶ اسفند بود و در این روز ۴۷ هزار و ۲۳۲ خودرو وارد استان یزد شد.